کد خبر: ٦١٢٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/04/11-١٢:٤٠

نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون:امروزه خوزستان با دو قاتل از درون و بیرون مواجه است. تغییر اقلیم از بیرون و سوء مدیریت از داخل خوزستان را از بین می‌برد.

 

 

 

 

نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون گفت: امروزه خوزستان با دو قاتل از درون و بیرون مواجه است. تغییر اقلیم از بیرون و سوء مدیریت از داخل خوزستان را از بین می‌برد.

به گزارش آبادان نیوز،همایون یوسفی نیکو طی تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تذکر اینجانب در خصوص مسائل محیط زیستی در خوزستان است. امروز بزرگ‌ترین مسئله ایران نه حقوق بشر و نه اقتصاد ، بلکه تغییر اقلیم است. باید بزرگ‌ترین و جدی‌ترین مسئله ما تغییر اقلیم تلقی شود. طبق نقشه‌های جهانی تغییر اقلیم از جنوب شرق ایران و خوزستان وارد کشور می‌شود و در آینده‌ای نه‌چندان دور کل فلات ایران را در بر می گیرد.

وی ادامه داد:  با این تفاوت که فلات ایران به علت کم‌آبی نسبت به سایر نقاط کشور تاثیر بیش‌تری می گیرد . مشکل گرمای استان خوزستان به جز تغییر اقلیمی، سوء مدیریت منابع آب است. کشاورزی بی رویه، سدسازی و نابودی پوشش گیاهی و بهره کشی بیش از حد از جلگه خوزستان آن هم با ظرفیت‌های محدود طبیعی تقریبا چیزی از مناطق طبیعی استان باقی نگذاشته است .

این نماینده مجلس گفت: چند سال پیش در بیشه‌های خوزستان گوزن زرد و شیر زندگی می‌کرد. امروز نه حیات وحشی مانده و نه بیشه. به طور مثال جریان رود کرخه به یک پنجم رسیده است. امروزه خوزستان با دو قاتل از درون و بیرون مواجه است. تغییر اقلیم از بیرون و سوء مدیریت از داخل. اگر نتوانیم رطوبت خاک را مدیریت کنیم با گرمای بیش‌تری روبه‌رو می‌شویم. در کشورهایی مثل قطر گرمایش هوا تاثیری بر معشیت مردم ندارد، اما در ایران و خوزستان معشیت مردم به منابع طبیعی گره خورده است و این وابستگی می‌تواند مرجع اصلی تحولات اجتماعی همچون مهاجرت نخبگان باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون،همایون یوسفی

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: