کد خبر: ٦١١٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/04/07-١٢:٢٣

مدیرکل هواشناسی خوزستان:دمای هوای اهواز و برخی شهرستان‌ها طی امروز و فردا به 51 و 52 درجه می‌رسد.

 

آبادان نیوز:مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به تداوم روند افزایش دما در استان گفت: دمای هوای اهواز و برخی شهرستان‌ها طی امروز و فردا به 51 و 52 درجه می‌رسد.

به گزارش آبادان نیوز،کوروش بهادری اظهار کرد: ‌روز گذشته دمای 49 و 50 درجه‌ای در بسیاری از نقاط استان نظیر شهرستان‌های اهواز، شوش و امیدیه را شاهد بودیم. بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد با تشدید الگوی تابستانه طی امروز و فردا، در برخی نقاط استان دمای هوا از مرز 50 درجه تجاوز خواهد کرد.

وی افزود: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود دمای اهواز امروز به 52 درجه سانتی‌گراد برسد. همچنین دمای هوا در برخی نقاط نظیر اهواز، آبادان، خرمشهر، شوش، هندیجان، شوشتر و ماهشهر طی امروز و فردا به 51 و 52 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد:‌ با توجه به پیش‌بینی افزایش دمای بالای 50 درجه به مردم شریف استان صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف توصیه می‌شود؛ همچنین به مردم توصیه می‌کنیم به منظور جلوگیری از گرمازدگی از ترددهای غیرضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب اجتناب و کشاورزان نیز آبیاری مزارع و اراضی خود را به اوایل صبح و اوایل شب موکول کنند.

بهادری با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده نیز همچنان دمای بالای 50 درجه را در استان تجربه کنیم، افزود:‌ در شبانه‌روز گذشته ایذه با 27 درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقطه استان بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،هواشناسی خوزستان،مدیرکل هواشناسی خوزستان،کوروش بهادری

منبع:ایسنا

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: