کد خبر: ٦١٠٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/04/03-١١:٣٥

مدیرعامل پتروشیمی فن‌آوران:واحد متانول فن‌آوران پس از 13 سال به ظرفیت اسمی خود می‌رسد.

 

آبادان نیوز:مدیرعامل پتروشیمی فن‌آوران با بیان این‌که رفع تحریم‌ها فرصتی برای رشد این شرکت پتروشیمی است، گفت: واحد متانول فن‌آوران پس از 13 سال به ظرفیت اسمی خود می‌رسد.

به گزارش آبادان نیوز،بهمن بهزادی در این‌باره اظهار کرد: شرکت پتروشیمی فن‌آوران شامل سه واحد متانول، اسید استیک و منواکسید کربن است که واحد متانول در سال 83 و دو واحد دیگر در سال 85 به بهره‌برداری و تولید رسیدند. از ابتدای راه‌اندازی، واحدهای متانول و Co بنا به دلایل متعدد به ظرفیت اسمی خود نرسیدند.

وی ادامه داد: تلاش متخصصان شرکت و مکاتبات متعدد به منظور رفع مشکل منجر به انعقاد قرارداد افزایش ظرفیت این دو واحد با شرکت تاپسو دانمارک (لایسنسور) شد که متأسفانه اجرای تحریم‌های ظالمانه قرارداد جاری را متوقف کرد و حتی شرکت لایسنسور از پاسخ به مکاتبات عادی بین شرکت‌ها امتناع می‌کرد.

بهزادی تصریح کرد: اجرای برجام و رفع تحریم‌ها امکان از سرگیری روند اجرای قرارداد افزایش ظرفیت را فراهم کرد و شرکت تاپسو دانمارک در مورد افزایش ظرفیت دو واحد متانول و Co نظرات خود را به روزرسانی کرده و پس از جلسات متعدد با کارشناسان فن‌آوران، اکنون این قرارداد در واحد متانول به فاز اجرا رسیده است.

همچنین محمد جواد بدری، رییس مجتمع پتروشیمی فن‌آوران تصریح کرد: قرارداد Revamp ،IDFAN که گلوگاه اصلی ناحیه 200 بود با شرکت زیمنس آلمان برای افزایش توان توربین منعقد شد و کار ساخت قطعات آن در حال اجرا است. بررسی فنی افزایش ظرفیت نیز انجام شده و در مرحله صدور سفارش با شرکت Boldrocchi ایتالیا قرار گرفت.

وی افزود: برای رسیدن به بالاتر از ظرفیت اسمی، پیشنهادات EPCF سیستم HRU و بازیابی CO 2 از Stack از شرکت‌های مطرح جهانی (شامل BASF ، میتسوبیشی، UNION ) و ایرانی (گاز کربنیک شهرکرد) اخذ شد و به زودی برنده اعلام و فاز اجرایی این دو طرح نیز آغاز خواهد شد.

بدری در پایان افزود: اجرای بعضی از این طرح‌ها در زمان تعمیرات اساسی آینده برنامه‌ریزی شده است که امیدواریم بعد از تکمیل طرح‌ها‌، ظرفیت واحد متانول بعد از 13 سال به ظرفیت اسمی برسد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،مدیرعامل پتروشیمی فن‌آوران،بهمن بهزادی

منبع:ایسنا

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: