کد خبر: ٦٠٨٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/03/30-١١:٤٦

رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان:واگذاری اختیارات به فرمانداران برای آن است تا فرمانداری‌ها بتوانند بر اساس تشخیص و شناخت از وضع موجود شهرستان، بهترین انتخاب و اولویت را برای تکمیل هرچه سریع‌تر پروژه‌ها انجام دهند.

 

 

 

 

رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان گفت: واگذاری اختیارات به فرمانداران برای آن است تا فرمانداری‌ها بتوانند بر اساس تشخیص و شناخت از وضع موجود شهرستان، بهترین انتخاب و اولویت را برای تکمیل هرچه سریع‌تر پروژه‌ها انجام دهند.

به گزارش آبادان نیوز،امید حاجتیدر جلسه تشریح دستورالعمل توزیع اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای سال 96 و الزامات کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان که روز گذشته، 29 خردادماه در محل سازمان برنامه و بودجه استان برگزار شد، اظهار کرد: اعطای بخش قابل توجهی از اختیارات شورای برنامه‌ریزی به فرمانداری‌ها و کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها کاری است که از سال گذشته در استان آغاز شده که این کار به دستور استاندار و در جهت تقویت فرمانداری‌های شهرستان‌ها انجام گرفت.

 

وی افزود: این کار برای این انجام شد تا فرمانداری‌ها بتوانند بر اساس تشخیص و شناخت از وضع موجود شهرستان، بهترین انتخاب و اولویت را برای تکمیل هرچه سریع‌تر پروژه‌ها انجام دهند.

 

رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان تصریح کرد: بر اساس قانون، شورای برنامه‌ریزی باید سهم اعتبارات را به تفکیک فصل- برنامه - شهرستان مشخص کند و طبق این قالب، باید اعتبارات به پروژه‌ها اختصاص داده می‌شد که بر اساس اختیاراتی که مطابق قانون داشتیم، تفکیک برنامه‌ای را برای فرمانداری‌ها حذف کردیم.

 

حاجتی ادامه داد: سال گذشته برخی از بخش‌ها که کار آن‌ها برای فرمانداران کمتر ملموس است، مورد غفلت واقع شده و به آن‌ها اعتبار لازم داده نشده بود، مانند بخش‌های حاکمیتی ازجمله محیط زیست، منابع طبیعی و هواشناسی اما این مسایل برای استان مهم است و باید به آن‌ها توجه شود.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در برخی از شهرستان‌ها پروژه‌های نیمه‌تمام وجود دارد اما بر حسب دلایل مختلف، فرمانداران به سمت اجرا و تعریف پروژه‌های جدید می‌روند. پولی که به فرمانداران داده شده، برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است و برای تعریف پروژه جدید فرمانداران باید آن را پیشنهاد دهند تا پس از تصویب و اختصاص اعتبار، عملیات اجرایی آن را آغاز کنند.

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان،امید حاجتی

منبع:ایسنا

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: