معاون آبخیزداری امور مراتع و بیابان سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور:جامع نگری و مدیریت جامع اهداف ما را در بحث مقابله با ریزگردها محقق می سازد.

 

معاون آبخیزداری امور مراتع و بیابان سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور یکی از دوچالش بزرگ جهان را بیابان زایی برشمرد و گفت: جامع نگری و مدیریت جامع اهداف ما را در بحث مقابله با ریزگردها محقق می سازد.

به گزارش آبادان نیوز،پرویز گرشاسبی شامگاه شنبه در همایش روز جهانی مقابله با بیابان زایی در گیت بوستان اهواز اظهارکرد: اکنون روش مقابله کوتاه مدت و فوری را برای مهار کانون های بحرانی به کار بسته ایم اما باید روش های جهانی را نیز مورد بررسی قرار دهیم.
وی افزود: در زمینهایی که در سطح کشور پتانسیل بیابان شدن را دارند باید بیش تر تلاش کنیم تا مانع رشد این روند بیابان زایی شویم.
معاون آبخیزداری امور مراتع و بیابان سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: سالانه 480 میلیارد ریال به دلیل فرسایش آبی و خاکی خسارت می بینیم در حالی که کل منابع مالی برای آبخیزداری و مسایل محیط زیستی تنها 10 میلیارد ریال است واین رقم بسیار ناچیزی است.
وی بیان کرد: مهارتمام کانون های ریزگرد، نگهداری و آبخیزداری تنها توسط دولت غیر ممکن است بلکه باید همه دستگاه ها و مردم نیز مشارکت خوبی داشته باشند.
معاون آبخیزداری امور مراتع و بیابان سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ارتباط نامعقول بالادست و پایین دست از جمله چالش های موثر در ایجاد بیابان زایی است.
وی بیان کرد: در توسعه پایدار باید به حوزه های مختلفی توجه شود که ما تنها به سرمایه طبیعی و فیزیکی توجه کرده ایم.
همچنین سرهنگ عبدالرضاحاجتی معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در این همایش اظهار کرد: در سال های گذشته در حوزه کمک رسانی نیروهای مسلح در خصوص مقابله با ریزگردها جلسات متعددی برگزار و اقدامات خوبی نیز تا کنون در مناطق فوق بحرانی استان انجام شده است.
وی افزود:منطقه غیزانیه اهواز یکی از کانون های فوق بحرانی معرفی شد که از سال 94 تاکنون در بحث بیابان زدایی اقدامات خوبی در این منطقه صورت گرفته و در منطقه دهنو هندیجان نیز 300 هکتار از این کانون ها به سپاه واگذار شده است. 
معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: پس از آغاز کار کاشت و نگهداری ازنهال ها، 457 هکتار دیگر نیز به سپاه و بسیج سازندگی واگذار شد که سربلند از این ماموریت خارج شدیم.
وی بیان کرد: بیش از یک هزار نفر از مردم محلی در کاشت، نهال آوری، آب رسانی و چاله کنی ما را یاری کردند و چهار استان با 12 رده استانی نیز به نیروهای بسیج و سپاه استان پیوستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز، پرویز گرشاسبی،معاون آبخیزداری امور مراتع و بیابان سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور

منبع:ایرنا

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: