کد خبر: ٥٩٣٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/02/23-٢٠:١١

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان از کسب موافقت اولیه برای تاسیس بخش ام آر آی (دولتی) در این شهر خبر داد.

 

 

 

 

 

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان از کسب موافقت اولیه برای تاسیس بخش ام آر آی (دولتی) در این شهر خبر داد.

به گزارش آبادان نیوز ،حجت اله جانبی  با اشاره به اینکه اقدامات اولیه این کار آغاز شده، اظهار کرد: دستگاه مربوطه امکان پذیرش افراد تا وزن ۲۵۰۰ کیلوگرم را دارد.

به گفته وی امسال، انجام این کار جزء برنامه های هدف گذاری شده دانشکده علوم پزشکی آبادان است.

وی با اشاره به آغاز طرح تحول سلامت تاکنون افزود: کاهش دغدغه مردم برای رفتن به شهرهای دیگر جهت پیگیری درمانشان از جمله اهداف قابل پیگیر در این طرح بود و لذا تا حد امکان در این راستا گام برداشتیم.

وی از حضور ۵ فوق تخصص در رشته های آنکولوژی(سرطان شناسی)، روماتولوژی، گوارش، جراحی پلاستیک و غدد در سطح این دانشکده خبر داد و اظهار کرد: پیشتر فوق تخصصی در منطقه نداشتیم، سال گذشته ۵۰ متخصص به مجموعه متخصصان پیشین دانشکده اضافه شد که هم اینک در شهرهای مختلف زیر مجموعه این دانشکده (آبادان، خرمشهر و شادگان) مشغول فعالیتند.

به گفته وی برخی از تخصص ها همچون متخصص پوست در شادگان و طب اورژانس برای نخستین بار به مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان اضافه شد ضمن آنکه چشم پزشکی نیز پس از حدود دو سال وارد شد و اکنون نیز این متخصصان در درمانگاه و اتاق عمل فعالیت دارند.

جانبی از تعیین تکلیف بیماران اورژانس به عنوان یکی از مهمترین اولویت های درمان نام برد و تصریح کرد: در زمان حاضر طب اورژانس در بیمارستان های طالقانی آبادان و معرفی زاده شادگان فعال شده و در تلاشیم تا در سال جاری نیز تمامی شیفت هایش پر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی بخش اورژانس بیمارستان های طالقانی آبادان و ولیعصر خرمشهر ظرف یکی دو ماه آینده با بهره گیری از مدرنترین تجهیزات به روز، بیان کرد: بخش ال. دی. آر(زایشگاه مدرن) بیمارستان های طالقانی آبادان و ولیعصر خرمشهر که اکنون در مراحل نهایی قرار دارند به زودی افتتاح می شود ضمن اینکه این بخش پارسال در شادگان به بهره برداری رسیده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: با راه اندازی این بخش هر اتاق ویژه یک زائو است و امکان همراهی یک نفر دیگر با وی و انجام زایمان بدون درد (آسان کردن زایمان طبیعی) در این فضا پیش بینی شده است، امسال این امکان در آبادان و خرمشهر به سایر امکانات درمانی و بهداشتی منطقه اضافه می شود، برای این بخش در بیمارستان طالقانی آبادان ۹ تخت، خرمشهر ۶ تخت پیش بینی شده و شادگان نیز با ۸ تخت فعال است.

جانبی با بیان اینکه رایگان کردن تمام خدمات درمانی به مادران باردار پرخطر مراجعه کننده به بیمارستان ها در حوزه آبادان و خرمشهر یکی از چالش های مهمی بود که خوشبختانه از سال گذشته انجام شد، افزود: با توجه به اهمیت انجام سونوگرافی مادران باردار که بایستی در طول دوران بارداری صورت می گرفت، انجام یکی از این سونوگرافی ها را که مهمترین است برای مادران باردار روستایی رایگان کردیم و به این ترتیب انجام آن در اولویت کاری هر بیمارستانی قرار دارد.

وی اظهار کرد: از آنجایی که حضور مادر باردار در بیمارستان ها، اورژانس آن بیمارستان محسوب می شود لذا در برخی از بیمارستان ها حتی کد خاصی تحت عنوان«نجم» (نجات جان مادر) طراحی شده که از سال گذشته فعال سازی شد و بر این اساس اگر مادر بارداری دچار مشکل شود تیمی عملیاتی اعم ازمتخصص داخلی، جراح زنان، بیهوشی، سوپروایزر و رئیس بیمارستان بر بالین این مادر حاضر می شوند تا وضعیت فرد باردار هر چه سریعتر مشخص شود.

وی تصریح کرد: راه اندازی ان. آی .سی. یو (بخش مراقبت های ویژه نوزادان) که برای نخستین بار در بیمارستان طالقانی آبادان انجام شد، پارسال با ۱۲ تخت پیش بینی شده افتتاح شد که در زمان حاضر با ۵ تخت فعالیت دارد.

به گفته وی افزودن فوق تخصص نوزادان یکی از مهمترین اولویت های امسال دانشکده علوم پزشکی آبادان به شمار می رود که طبق برنامه بایستی به انجام برسد.

اخبار آبادان ،آبادان نیوز ،خبرهای آبادان 

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: