کد خبر: ٥٩٢٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/02/16-٠٩:٢٧

استاندار خوزستان گفت: خوزستان با ساخت تعداد سدهای بسیار، دیگر توان و تابی برای انتقال آب ندارد

 

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز ،غلامرضا شریعتی  در نشست با سازمان های مردم نهاد استان خوزستان اظهار کرد: انشاالله حالا که شبکه ملی محیط زیست شکل گرفته قطعا حضور سازمان های مردم نهاد را در کارگروه های ذیربط را شاهد خواهیم بود حتی اگر قانون آن وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کاملا پذیرای عضویت سازمان های مردم نهاد در کارگروه های مختلف هستیم، افزود: خوشبختانه جلسه در یک فضای آرام، منطقی و به دور از مسائل شعارگونه برگزار شد؛ هرچه این فضا آرامتر و در محیط کارشناسانه تری پیگیری شود می توانیم نتایج بهتری را کسب کنیم.

شریعتی تأکید کرد: هیچ طرح انتقال آبی در دولت یازدهم اجرایی نشده و از آن جمله می توان به طرح بهشت آباد اشاره کرد. این طرح برای انتقال ۵۵۰ میلیون مترمکعب در دولت قبل تصویب شده ولی خوشبختانه تاکنون یک متر از آن هم اجرایی نشده و ما خیلی محکم پای آن ایستادیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: ما مجری و ادامه دهنده هرچه که تصویب شده، نبوده و نیستیم. سازمان محیط زیست اجازه انجام طرح بهشت آباد را نداده با وجود اینکه هزینه های بسیاری هم برای آن صرف شده بود.

شریعتی با تأکید بر اینکه در حال حاضر هیچ پروژه ای برای انتقال آب از رودخانه کارون اجرا نمی شود، گفت: چند نماینده مجلس بازدیدهای لازم را داشته و گزارش خود را به زودی ارائه می دهند و مطمئنا حق مردم خوزستان به خوبی پیگیری می شود.

وی بیان کرد: هرچند آورد رودخانه های خوزستان کاهش پیدا کرده ولی واقعا خوزستان با ساخت تعداد سدهای بسیار دیگر توان و تابی برای انتقال آب ندارد. اگر بنا باشد کشاورزی در کشور داشته باشیم این استان بهترین زمین های کشاورزی کشور را دارد و باید در آن کشت کرد.

شریعتی با بیان این ضرب المثل که «چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است»، بیان کرد: استان خوزستان بابت این دستکاری های زیاد در طبیعت نیاز به توجه و اهتمام ویژه در زمینه محیط زیست دارد که خوشبختانه دولت یازدهم چنین توجهی را به این استان داشت.

اخبار خوزستان ،خبر خوزستان ،آبادان نیوز

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: