کد خبر: ٥٩١٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/02/14-١٠:٢٤

معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خوزستان از انجام توافقات اولیه برای اجرای پروژه احداث خط راه‌آهن خرمشهر به بصره عراق خبر داد.

 






 به گزارش آبادان نیوز ،سید علی بحرینی مقدم در نشست با هیأت سرمایه‌گذاری استان بصره عراق در محل معاونت امور اقتصادی استانداری برگزار شد، از توافقات اولیه برای اجرای پروژه احداث خط راه‌آهن خرمشهر به بصره عراق خبر داد و گفت: به منظور توسعه زیرساخت مرزی میان ایران و عراق اتصال خط راه‌آهن خرمشهر به بصره در دستور کار دو کشور قرار دارد.
وی افزود: اتصال این راه‌آهن کمک شایانی به اقتصاد دو استان در دو کشور خواهد کرد و راه‌آهن شمال عراق به کشورهای اروپایی را به‌صورت غیرمستقیم وصل خواهد کرد و در ترانزیت کالا و مسافر نيز می‌تواند کمک قابل‌توجهی به اقتصاد این دو منطقه كند. 
همچنین رئیس هیئت عراقی در این نشست عنوان کرد: مهم‌ترین تاثیر این پروژه انتقال زوار ایرانی به عتبات عالیات است و کمک مهمی در ارتقا و بالا بردن مبادلات تجاری و فرهنگی میان دو کشور خواهد كرد.
به‌ گزارش آبادان نیوز ، در این نشست مقرر شد به منظور تسریع در روند اجرای پروژه، پل احداثی بر روی رودخانه اروند را ایران تقبل كند و همزمان کار احداث راه‌آهن در عراق از سوی استانداری بصره انجام شود. حجم مبادلات مرزی از دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه در سال گذشته به ارزش یک میلیارد و 600 میلیون دلار بوده است که در صورت اتصال خط راه‌آهن میان دو کشور رونق بازار اقتصادی و افزایش مبادلات تجاری خوزستان را به دنبال خواهد داشت. مسافت این پروژه حدود 32 کیلومتر خط راه‌آهن است.

اخبار خوزستان ،خبر خوزستان

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: