کد خبر: ٥٨٢٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/12/26-١٠:٤٨

رئیس دانشگاه پیام نور خوزستان با اشاره به اثرگذاری این دانشگاه در ارتقاء فرهنگی منطقه و آموزش بومی دانشجویان خواستار بازگرداندن بخشی از منافع ایجادشده از سوی دولت شد.

 

 

 

 

 

 

 

رئیس دانشگاه پیام نور خوزستان با اشاره به اثرگذاری این دانشگاه در ارتقاء فرهنگی منطقه و آموزش بومی دانشجویان خواستار بازگرداندن بخشی از منافع ایجادشده از سوی دولت شد.


به گزارش آبادان نیوز، دکتر علیرضا اقبالی در جلسه شورای دانشگاه پیام‌نور خوزستان که امروز، چهارشنبه 25 اسفندماه در این دانشگاه برگزار شد، بابیان اینکه دکتر شریعتی اولین استانداری است که در این دانشگاه حضور پیدا کرده است، اظهار کرد: در دانشگاه پیام نور خوزستان 31 مرکز و واحد و یک‌هزار نیروی اداری و علمی وجود دارد که جمعیت دانشجویی معادل 50 هزار نفر را پوشش می‌دهند؛ بنابراین از این نظر جزو دانشگاه‌های بزرگ استان و کشور هستیم و از این لحاظ رتبه سوم را بین دانشگاه‌های پیام نور کشور داریم.


وی افزود: بسیاری از مدیران و مسئولان نمی‌دانند که دانشگاه پیام نور یک دانشگاه دولتی است. ما انتظار داریم مدیران استانی توجه خاصی به مطرح کردن این موضوع داشته باشند. در تمام دنیا منابع دانشگاه محدود به شهریه نیست و دولت‌ها هم به دانشگاه کمک می‌کنند، زیرا تولیدات یک دانشگاه فقط دانشجو نیست بلکه ارتقاء فرهنگی منطقه، آموزش بومی دانشجویان و ... نیز از تولیدات دانشگاه است.


رئیس دانشگاه پیام نور خوزستان ادامه داد: انتظار می‌رود دولت به نمایندگی از ذی‌نفعان این تولیدات، بخشی از این منافع ایجادشده برای جامعه را به دانشگاه بازگرداند. امیدواریم دانشگاه در دوره استانداری دکتر شریعتی به سمت تعالی، توسعه و ترقی حرکت کند.


همچنین در این نشست دکتر کریم سواری رئیس دانشگاه پیام نور واحد اهواز، اظهار کرد: ما پتانسیل و هیأت‌علمی برجسته‌ای داریم؛ بنابراین انتظار داریم که صنایع برای اجرای طرح‌های پژوهشی با دانشگاه پیام نور ملزم شوند.


وی ادامه داد: همچنین در زمینه تجهیز آزمایشگاه‌های مراکز استان به‌ویژه اهواز نیاز به حمایت داریم. تلاش ما بالابردن سطح رضایت اعضای هیأت‌علمی با توجه به مشکلات خوزستان و جلوگیری از مهاجرت نخبگان است، اما در خوزستان امکانات محدودی برای این افراد وجود دارد.


سواری این پیشنهاد را مطرح کرد که ضمن رایزنی با نمایندگان مجلس، تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام نور گسترش یابد و بتوان اعضای هیأت‌علمی متعهد و متخصص را جذب کرد.


رئیس دانشگاه پیام نور اهواز عنوان کرد: انتظار می‌رود بخشی از بودجه و درآمد اختصاصی نفت نیز به این دانشگاه اختصاص یابد؛ دانشجویان این دانشگاه، در بسیاری از موارد در مناطق محروم هستند؛ همچنین برای صدور معافیت پایان کار ساختمان جدید دانشگاه پیام نور اهواز اقدام شود.


همچنین در این نشست دکتر موسوی مدیر مالی دانشگاه پیام نور خوزستان، اظهار کرد: 173 عضو هیأت‌علمی و 720 نیروی انسانی در سطح خوزستان مشغول فعالیت هستند و پتانسیل خوبی در دانشگاه وجود دارد. دانشگاه پیام نور یک دانشگاه دولتی است و باید مورد حمایت قرار گیرد تا کیفی‌سازی که در رأس سیاست‌های این دانشگاه است، اتفاق بیافتد.


وی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ مساعدت بین فرمانداران و شهرداران ایجاد شود. از استاندار می‌خواهم که در شورای اداری استان تأکید کنند که دانشگاه پیام نور یک دانشگاه دولتی است تا این فرهنگ نهادینه شود. همچنین در صدور پروانه‌های ساخت، زیباسازی فضای دانشگاه، ایاب و ذهاب دانشجویان، آسفالت مسیرها، انشعابات آب و برق و ... نیاز است که کمک شود.


مدیر مالی دانشگاه پیام نور خوزستان با بیان اینکه بخشی از منابع دانشگاه اختصاصی، بخشی از دولت و بخش دیگر از سوی خیرین تأمین می‌شود، گفت: توسعه فضای فیزیکی حوزه ورزش نیاز به حمایت دارد. در برخی موارد اداره‌کل مسکن و شهرسازی باید زمینی را در اختیار دانشگاه قرار می‌داد که خواستار رفع این مشکل هستیم تا بتوانیم فضای ورزشی را نیز توسعه دهیم. حق مرزی و محرومیت در استان یک مطالبه از سوی تمام دستگاه‌ها است که انتظار داریم به این موضوع نیز توجه خاصی شود.

 

اخبار خوزستان،خوزستان ،آبادان نیوز

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: