کد خبر: ٥٧٢٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/11/16-١١:٠٤

مشروح نشست عزیز ساعدی شهردار خرمشهر با خبرنگاران و اصحاب رسانه ها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز ،نشست خبری شهردار خرمشهر با خبرنگاران و اصحاب رسانه در شامگاه سه شنبه 13 بهمن ساعت 19:30 در سالن اجتماعات اداره مرکزی تشکیل شد. در ابتدا خبرنگاران ضمن تشکر از تشکیل نشست خبری پرسش های خود را مطرح و سپس در ادامه عزیز ساعدی شهردار خرمشهر پرسش های مطرح شده را پاسخ و ضمن تبریک دهه مبارک فجر و آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نقش موثر خبرنگاران در اطلاع رسانی پیرامون موارد مرتبط به خدمات شهری پرداخت و افزود : اقدامات خوبی جهت استقبال از نوروز در حال انجام است، به لطف خدا پارک های سطح شهر به صورت کلی بهسازی و بروز رسانی شدند و روشنایی برخی دیگر از پارک ها نیز در حال تامین است و بدون شک نوروز سال آتی متفاوت تر از سنوات گذشته خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران پیرامون رسیدگی به وضعیت پیاده رو بلوار ساحلی (ره) خاطر نشان کرد: بهسازی پیاده رو بلوار ساحلی یکی از دغدغه های بنده بوده که نیاز به تامین اعتبار بالایی دارد ،  برآورد اولیه جهت اجرای این پروژه 600 میلیارد ریال می باشد لذا مکاتبات عدیده ای با ستاد بحران استان، منطقه آزاد اروند، استانداری و... در این خصوص و ضرورت بهسازی این پیاده رو داشته ایم ، در حال رایزنی هستیم تا فاز اول این پروژه از پل جدید تا بازار ماهی فروشان با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد ریال مقاوم سازی و بهسازی شود، انتظار داریم اعتباری ویژه جهت اجرای کل پروژه تخصیص یابد.

ساعدی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود : بیش از 30 درصد خرمشهر زمین های خالی می باشد بنابراین از این فرصت استفاده خواهم کرد و اعلام می نمایم هر شخصی در زمین های خالی در خیابان های اصلی از 5 طبقه به بالا ساخت و ساز نماید عوارضات متعلقه ساختمانی را بعد از اتمام کار از مالکین اخذ خواهم نمود تا تشویقی برای مردم جهت ساخت و ساز و برون رفت از وضعیت فعلی باشد.

شهردار خرمشهر در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مبنی بر پروژه های سرمایه گذاری شهرداری تاکید کرد: پروژه های کلان بسیار خوبی تعریف و با سرمایه گذاران رایزنی های نیز انجام شده و توافقات اولیه جهت اجرای چند پروژه از قبیل پروژه پل عابر پیاده دریادلان بر روی رودخانه کارون، پارکینگ طبقاتی و مجتمع تجاری، پارک شهربازی و پارک آبی حاصل و ان شالله اجرایی شوند یکی از پروژه های مهم شهرداری خرمشهر احداث پارکینگ طبقاتی و مجتمع تجاری می باشد که ان شالله اگر شرایط مهیا شود در دهه مبارک فجر کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی در ادامه گفت: تمام درب ها را به روی سرمایه گذاران باز خواهم کرد و هیچ گونه مانعی برای جذب سرمایه گذار جهت اجرای پروژه های کلان وجود ندارد شهردار خرمشهر افزود: بلوار ساحلی امام (ره) از روبروی جگرفروشان را امتداد و ادامه پروژه احداث دیوار ساحلی را تا بلوار سازمان آب به سمت نهالستان شهرداری پیش خواهم برد. و اگر خداوند متعال توفیق دهد تا قبل از پایان سال جاری پروژه زیرسازی و آسفالت خیابان ساحلی در طی این مسیر اجرا خواهد شد.

ساعدی به پروژه های آماده افتتاح شهرداری خرمشهر در دهه مبارک فجر اشاره نمود و خاطر نشان کرد پارک ورودی شهر روبروی سازمان عمران شهری ، پارک آزادی، احداث بلوار زنجان در منطقه کوی بهروز و میدان دژ در بلوار شهدای گمنام از جمله پروژه هایی است که در دهه فجر افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید 

وی گفت : بلوار یادمان ها از بلوارهای مهم شهر می باشد چرا که مسیر دسترسی چند منطقه را به هم متصل خواهد نمود بنابراین تا قبل از سوم خرداد این بلوار آسفالت و به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار خرمشهر تاکید کرد: در طی این 120 روز که بنده ابتدا سرپرست و اکنون شهردار خرمشهر  بوده ام کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است که این ناشی از همت پرسنل شهرداری بوده و بر خود لازم می دانم از همه پرسنل شهرداری تشکر نمایم. در بحث آسفالت تاکنون 12 خیابان را در طی 4 ماه به رغم کمبود منابع مالی آسفالت نمودیم و  اولویت خود را رسیدگی به مناطق محروم قرار داده ایم اما به موازات آن مرکز شهر را نیز در دستور کار خود قرار داده ایم و ان شالله تا قبل از پایان سال جاری لکه گیری خیابان های اصلی را شروع خواهیم نمود.

شهردار خرمشهر افزود: پیاده رو چهارطرف چهارراه شهید مطهری و نرده گذاری تا قبل از پایان سال جاری اجرا خواهد شد. کارخانه آسفالت شهرداری خرمشهر با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال بهسازی و بروز رسانی شد و در استان خوزستان این کارخانه نمونه می باشد.

شهردار خرمشهر پیرامون اجرای پروژه تعریض پل قدیم خرمشهر افزود: مکاتبات و رایزنی هایی با سازمان منطقه آزاد اروند داشته ایم و توافقات اولیه مبنی بر تخصیص بودجه 100 میلیارد ریالی جهت مقاوم سازی و تعریض این پل در سال آتی حاصل و ان شالله تحقق یابد. انتظار حمایت از سازمان منطقه آزاد اروند را داریم و تمام منابع درآمدی شهرداری از بندر و گمرک و شلمچه اکنون به منطقه آزاد اروند پرداخت می شود بنابراین انتظار داریم منطقه آزاد جهت اجرای پروژه های شهرداری ما را یاری نماید وی در ادامه خاطر نشان کرد: فضای سبز سطح شهر مجهز به سیستم آبیاری مکانیزه تحت فشار به روش بارانی شده است که در بهبود کیفیت فضای سبز موثر می باشد و مقرر است کل فضای سبز سطح شهر مجهز به این سیستم آبیاری مکانیزه شود. میدان مرزداران ورودی خرمشهر از سمت جاده اهواز میدان نمونه استان خوزستان خواهد شد و اکنون این میدان با اقداماتی نظیر کفپوش گذاری، نصب برج های روشنایی ، بهبود فضای سبز، المان و آلاچیق و... بهسازی و بروز رسانی شد و بدون شک یکی از بهترین مکان های شهر بعنوان ایستگاه تفریحی خواهد شد.

شهردار خرمشهر در پایان از تلاش ها و حمایت های آقای سامری نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر نمود این نشست خبری در ساعت 21:30 با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد (ص) خاتمه یافت


اخبار خرمشهر ،آبادان نیوز ،خرمشهر

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: