کد خبر: ٥٧٠٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/11/05-١٠:٤١

مشاور فرهنگی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان از تشکیل کمیته پیشگیری از تیراندازی در آئین ها در آبادان خبر داد.

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز ،سرهنگ سید رحمان موسوی  ضمن اشاره به برگزاری نشست های مختلف هم اندیشی با شیوخ و بزرگان طوایف به ویژه طوایف پرجمعیت، گفت: در این نشستها که تعدادی از افراد صاحب نظر و فرمانده نیروی انتظامی آبادان نیز حضور داشتند در خصوص اقدامات قابل انجام برای پیشگیری از تیراندازی در آئین های مختلف به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

وی افزود: ایجاد فضای فرهنگی، انجام اقدامات ایجابی خودجوش، ترغیب بزرگان و جوانان طوایف در ممانعت ازهرگونه اقدام قانون گریزی به خصوص در موضوع تیرندازیاز جمله اهدافی بود که در این نشست دنبال شد.

وی با اشاره به شناسایی مناطق قرمزی که بیشترین تیراندازیها در آن جاها شکل میگیرد، اظهار کرد: گفتگو و هم اندیشی باجوانان وبزرگان عشایر راه رسیدن به اقدامات کارشناسی شده را هموار می کند  ضمن آنکه  در این کمیته به تناسب نیاز از مسئولان مرتبط به جهت حمایت وهمراهی از جمله فرماندر، امام جمعه، دادستان، رئیس دادگستری و سایر مسئولان نیز دعوت می شود.

وی با تاکید بر جنبه مردمی کمیته پیشگیری از تیراندازی تصریح کرد: همچنین مقرر شد تا در جلسات هم اندیشی این کمیته از متنفذان و معتمدان عشایر نیز برای ارائه نظرات خود و انجام اقدامات عملی نیز بهره گرفته شود.

مشاور فرهنگی فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان با اشاره بر لزوم انجام درست، به موقع و به جای تکلیف  از سوی شیوخ به عنوان بزرگان طوایف در جهت گفتمان با افراد طوایف خود و تشویق آنان به استفاده نکردن از سلاح در آئین ها از جمله عروسی و عزاداری گفت: پس از مشخص شدن واکنش بزرگان و جوانان طوایف در این باره، در صورت مشاهده هرگونه قانونگریزی، دستگاه های قضایی وانتظامی به شدت بااشخاص قانون گریزبرخورد می کنند.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه در این زمینه با جوانان تأثیرگذار طوایف نیز گفتمان و از نظرات آنها در جهت پیشگیری از انجام تیراندازی در آئین ها بهره می بریم، افزود: مهمترین وظیفه کمیته مذکور واداشتن عشایر به مقابله با موضوع قانون گریزی است.

وی اظهار کرد: از آنجاییکه موضوع تیراندازی در آئین ها از سوی بزرگان، شیوخ، متنفذان و معتمدان نیز مورد تقبیح و مخالفت قرار دارد لذا زمان آن رسیده تا خود اینان به طور خودجوش به عرصه وارد شوند و در جهت ارشاد و راهنمایی کسانی که دست به انجام تیراندازی می زنند، اقدام و در صورت تمکین نکردن از خواست بزرگان و سایر افراد طایفه، فرد خاطی را تحویل مقامات دهند.

وی تصریح کرد: ترغیب شیوخ و جوانان طوایف به سوی خود کنترلی و ایجاد فضای عاری از هرگونه تیراندازی در آئین ها هدف اصلی و نهایی تشکیل کمیته پیشگیری از تیراندازی در آئین ها به شمار می رود.

وی یادآور شد: زمان آن رسیده تا بزرگان و شیوخ طوایف با همکاری و حمایت دستگاههای اجرایی به رفع معضل بزرگ تیراندازی که امنیت روانی و روحی مردم را به مخاطره انداخته، بپردازند و شان وجایگاه شیوخ را در طوایف به معرض نمایش بگذارند.

به گفته وی تشکیل این کمیته فرصت مغتنمی برای برون رفت شیوخ از سیبل اتهاماتی است که گاه و بی گاه در ذهن دیگران مبنی بربی تفاوتی آنان در رفع این معضل است که می توانند خلاف آن را به اثبات برسانند، امید می رود تا با توجه به اهتمام و خواست عمومی در رفع این معضل هر چه سریعتر شاهد رفع آن در شهر به ویژه مناطق حاشیه ای باشیم.

آبادان نیوز ،اخبارآبادان ،خبرهای آبادان

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: