کد خبر: ٥٦٣٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/10/23-٠٩:٠٧

وجود فساد اداری باعث محدود شدن قدرت خدمات رسانی به شهروندان و افزایش هزینه های دولت می شود.

 

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز، سید لطف الله هاشمی  در نشست شورای اداری استان خوزستان اظهار کرد: به استاندار پیشنهاد دادم تا سخنرانی هایی را در شورای اداری در خصوص تخلفات و فساد اداری به عنوان یکی از معضلات و چالش های اصلی و آسیب های وارده به نظام اداری داشته باشیم.

وی افزود: نظام اداری سالم و عاری از فساد باعث می شود تا هر سازمانی به اهداف و برنامه ریزی های خود دست پیدا کند.

مشاور استاندار خوزستان گفت: سازمان شفافیت بین الملل عملکرد سازمان ها را بررسی و ایران در بین ۱۶۷ کشور رتبه ۱۳۱ را داشته است. بر اساس مطالعات انجام شده، علل فساد اداری بخشی فرهنگی و برخی دیگر نیز مدیریتی است. عدم پایبندی به آموزه ها اخلاقی و دینی، جهل به قانون و مقررات از جمله عوامل فرهنگی ایجاد فساد اداری است.

مدیرکل بازرسی استانداری خوزستان اظهار کرد: غلبه روابط خویشاوندی و قومیتی یکی دیگر از علت های فرهنگی زمینه ساز فساد اداری است که در سازمان های ما نیز مشاهده می شود. بخش عمده ای از تخلفات و فساد اداری به لحاظ ساختاری (اداری ـ مدیریتی) و از همه مهمتر گستردگی حیطه دولت، تمرکزگرایی، شیوه های سنتی، عدم شفافیت و پاسخگویی، ناکارآمدی واحدهای بازرسی و نظارت، محدودیت های فعالیت های مطبوعاتی و سمن ها نیز از دیگر علت های زمینه ساز بروز تخلفات اداری و فساد اداری است.

هاشمی توضیح داد: وجود فساد اداری باعث محدود شدن قدرت خدمات رسانی به شهروندان و افزایش هزینه های دولت می شود. الکترونیکی کردن خدمات و اطلاعات باعث کاهش فساد اداری و دسترسی آزاد اطلاعات در تمامی ساعات را برای شهروندان فراهم می کند. تقویت واحدهای بازرسی و نظارت نیز از دیگر پیشنهادات برای کاهش فساد اداری است.

اخبار خوزستان ،خبر خوزستان ،آبادان نیوز

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: