کد خبر: ٥٦٠٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/10/14-١١:١٧

گردهمایی مدیران فرهنگی اجتماعی دانشگاه های منطقه ۱۰ کشور در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش   آبادان نیوز ، نشست هم اندیشی مدیران فرهنگی اجتماعی دانشگاه های منطقه ۱۰ کشور در دانشگاه علوم و فنون خرمشهر برگزار شد.

در این جلسه به موارد مختلفی همچون برنامه ریزی برای برگزاری برنامه فرهنگی دانشگاه های استان خوزستان از جمله برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و بحث اعزام اردوهای رضوی پرداخته شد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در این نشست، تربیت نیروی متعهد را رسالت اصلی دانشگاه ها خواند و گفت: مدیران فرهنگی دانشگاه ها به عنوان طبقه اجرایی کشور، مسئولیت سنگینی بر عهده دارند که با تشکیل این شورا و ایجاد تعامل و هماهنگی بیستر بین مدیران می توان نقشه راه ترسیم کرد.

سید محمد موسوی در ادامه از حوزه فرهنگ در دانشگاه ها به عنوان مظلوم ترین حوزه یاد کرد و توضیح داد: تلاش های بسیاری با وجود سنگین بودن فعالیت های فرهنگی و بودجه اندک در این حوزه انجام شده و هجمه های بسیاری از داخل و خارج از دانشگاه نیز به این حوزه وارد می شود.

مهدی کوراوند مدیر فرهنگی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر نیز در این نشست از برگزاری دومین دوره جشنواره ملی ادبیات مقاومت در نیمه نخست سال آینده به میزبانی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر خبر داد و افزود: امسال بخش تئاتر خیابانی، شهدای رسانه و راهیان نور نیز به محورهای این همایش اضافه خواهد شد.

در این جلسه بر لزوم تخصصی شدن جشنواره همچون جشنواره شعر و شامل شدن طیف بیشتری از دانشجویان منطقه ۱۰ توافق شد.

همچنین به موضوع هزینه های اعزام به اردوهای رضوی برای دانشگاه های استان خوزستان با توجه به بعد مسافت تا مشهد مقدس هم پرداخته و پیشنهادهایی برای کاهش این هزینه از سوی مدیران فرهنگی حاضر در جلسه ارائه شد.

لزوم توجه بیشتر و دادن امتیازات بیشتر به مناطق دور از مشهد همچون استان خوزستان از سوی وزارت علوم و فناوری برای اجرای این طرح از جمله محورهای مورد تاکید مدیران فرهنگی اجتماعی منطقه ۱۰ کشور بود.

در این نشست در خصوص برگزاری جشنواره منطقه ای همچون جشنواره قرآن و عترت به میزبانی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین، جشنواره شعر به میزبانی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول و جشنواره فلیم موبایلی هم اندیشی و تبادل نظر نیز انجام شد.

 

 

اخبار خوزستان ،خوزستان ،آبادان نیوز

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: