کد خبر: ٥٥٩٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/10/13-٠٩:٤٧

فرماندار شهرستان آبادان، مطالبه گری و آگاهی بخشی را به عنوان دو نماد مهم حقوق شهروندی خواند.

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز، عزیزاله شهبازی در نشست دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با فعالان اجتماعی شهرستان آبادان (انجمن های مردم نهاد، دهیاران و بانوان) در محل سالن الغدیر فرمانداری ویژه آبادان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره چهار هزار و ۲۰۰ شهید آبادان، با اشاره به انتخاب دستیار رئیس جمهور در سفر به آبادان به عنوان نخستین شهر پس از تصویب منشور ۱۲۰ ماده ای حقوق شهروندی گفت: وی با حضور در روستا و شنیدن درد دل بدون واسطه مردم و بازدید از بازارچه خود اشتغالی بانوان پویایی زندگی شهروندان را به رغم وجود برخی مشکلات و محدودیت ها دیدند.

وی افزود: حضور دستیار رئیس جمهور در کلیسای سورکارپت آبادان و تبریک سال نو به تنها بانوی مسیحی این شهر، بار دیگر اتحاد و همبستگی میان اقوام مختلف دینی در ایران را به نمایش گذاشت.

شهبازی با اشاره به اینکه در طول بازدیدها گزارشی کاملی از حقوق شهروندی، جمعیتی و عمرانی آبادان به دستیار رئیس جمهور ارائه شد، اظهار کرد: رشد بی نظیر سازمان های مردم نهاد از ۱۷ سمن در سه سال پیش به حدود ۹۰ سمن در زمان حاضر، آمار و عملکرد قابل قبولی برای ما به ارمغان آورده است.

وی از رویکرد امام جمعه شهرستان آبادان در مسائل اجتماعی به عنوان رویکرد قابل تحسین یاد کرد و تصریح کرد: رویکرد امام جمعه آبادان در مسائل اجتماعی در راستای نگاه و راهبرد استاندار خوزستان، سبب ایجاد اتحاد و انسجام در آبادان برای خدمت گذاری شده است.

فرماندار آبادان گفت: استفاده از ظرفیت منطقه آزاد اروند با پایان مراحل نصب گیت ها طبق ماده صریح و روشن ۱۱۲ قانون به طور قطع رونق اقتصادی فزاینده ای را برای آبادان و خرمشهر به همراه خواهد داشت. در این باره قدردان روستائیان و مرزداران غیور منطقه هستیم که با شعار «حب الوطن من الایمان» پای کارند و در راستای دفاع و پاسداری از مرز تلاش می کنند.

شهبازی افزود: با توجه به گزارشهای ارائه شده از سوی دهیاران در این نشست موجب امیدواری است که می بینیم وعده های دولت تدبیر و امید در برآورده کردن حداقل ها عملی شده است، در حوزه آب که یکی از مبانی حقوق شهروندی است اگر ظرفیت آب شیرین کن ۵۰ هزار مترمکعبی عملیاتی شود، به طور قطع بسیاری از مشکلات روستائیان آبادان در این حوزه حل می شود.

وی اظهار کرد: در حوزه سلامت وضعیت آبادان در حال تبدیل شدن به برند است. پروژه ساخت و توسعه بیمارستان های طالقانی، شهید بهشتی، تامین اجتماعی و بیمارستان اروندکنار به طور قطع در راستای تامین نیازهای درمانی منطقه که با سرعت در حال انجام و تکمیل است تاثیر فزاینده خود را در آینده ای نزدیک نشان می دهد.

آبادان نیوز ،اخبار آبادان

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: