کد خبر: ٥٥٧٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/10/09-١١:٥٨

شهردار آبادان گفت: شهرداری به تنهایی نمی تواند موضوع دستفروشان در آبادان را حل و فصل کند و نیاز به همراهی سایر دستگاه ها نیز وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز ، محمد حویزاوی در جلسه شورای ترافیک شهرستان آبادان افزود: در خصوص موضوع ساماندهی دستفروشان چندی پیش در جلسه ای با حضور رئیس دادگستری، دادستان، رئیس شورای شهر و برخی از کارشناسان شهرداری در محل دادگستری جلسه ای برگزار و مطالبی ارائه شد که قرار شد در جلسات آتی نیز این موضوع دنبال شود.

حویزاوی اظهار کرد: متقاضی ورود تمامی دستگاهها برای ورود به موضوع ساماندهی دستفروشان هستیم چرا که شهرداری به تنهایی حریف این قصه نمی شود و باید در این باره تصمیم جدی اتخاذ شود تا این موضوع دوباره تکرار نشود.

وی تصریح کرد: اگر قرار است تا مدیران شهرستان دور هم جمع شوند و تصمیمی در این خصوص گرفته شود این تصمیم باید منجر به عدم تکرار دستفروشی توسط عده ای دیگر شود تا نگویند شهرداری از پس این کار برنیامد بلکه همه باید به این موضوع ورود کنند.

شهردار آبادان گفت: به منظور ساماندهی و انتقال دستفروشان به محلی خارج از هسته مرکزی شهر، نقاطی را تعریف و پیشنهاد کردیم که به تصویب شورای شهر نیز رسیده و لایحه اش نیز برای فرمانداری ارسال شده است. چنانجه این پیشنهاد از سوی فرمانداری نیز تائید و به شهرداری ابلاغ شود به طور قطع ما مصوبات شورای تامین(با موضوع ساماندهی دستفروشان) را اجرا می کنیم و تا آخر دقیقه هم سعی می کنیم پیگیر موضوع باشیم.

حویزاوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید به موضوعات به شکل کلان نگاه کرد، افزود: موضوع انجام اصلاحات هندسی و جابجایی بخشی از تابلوهای معابر مسئله ای است که در لایه های پایین تر نیز قابل پیگیری و حل است.

وی اظهار کرد: از زمانی که به شهرداری آبادان وارد شدم چندین نامه در خصوص تعریض معابری که طبق طرح جامع و تفضیلی شهر نیاز به بازگشایی دارند را دریافت کردم که موضوعاتی حیاتی و کلان هستند. از جمله آنها می توان به تعریض مسیر ساختمانهای انبارهای بیمارستان امام خمینی و جاده ساحلی از ایستگاه هفت تا ۱۲ اشاره کرد.

حویزاوی تصریح کرد: در مسیر جاده ساحلی از ایستگاه هفت تا ۱۲ تعدادی تاسیسات از دوره های قبل مجوز گرفته بودند که نیاز به بررسی مجدد و اتخاذ تصمیمات جدی دارند.

شهردار آبادان گفت: در پیگیری مکاتبات از وزارت خانه به این سمت مشاهده شده که برخی مخالفان به هر نحوی از شکل گیری و انجام پروژه ها جلوگیری می کنند و این در حالی است که این پروژه ها جزو نیازهای ضروری شهروند است تا مدیران شهری به ویژه فرماندار این موضوع را به طور جدی دنبال کند تا بتوانیم این مسیرها را بازگشایی کنیم.

حویزاوی با اشاره به نامه ای که در سی ام مهر ماه امسال برای وزیر نفت در زمینه تعریض خیابان شهید کارکوب زاده یا همان کنار پلیت (جنبه پالایشگاه) ارسال کرده است، افزود: پاسخی که از تهران آمد نافی این مسئله بود و این در حالی است که تعریض این خیابان یکی از ضروریات شهر است و نیاز به پیگیری جدی دارد تا بتوان در آن دو باند مورد نیاز و روان ساز ترافیک شهر را تامین، احداث و در اختیار شهروندان قرار داد. پیگیریهایی هم که در قالب برگزاری چندین جلسه در تهران به اتفاق نمایندگان با وزیر داشتیم به دیوار خورد و با پاسخ منفی روبرو شدیم. 

وی همچنین با تاکید بر لزوم تعریض جاده ایستگاه هشت تا مسجد مهدی موعود(عج) اظهار کرد: در مکاتبه ای با مدیرعامل آبفای خوزستان، موضوع تخریب ساختمان قدیمی ایستگاه تصفیه خانه آب پل ایستگاه هفت را مطرح کردیم که با انجام این کار هم چهره شهر متحول می شود و هم مسیر ترافیکی شهر را گشوده تر می کند.

حویزاوی تصریح کرد: طرحهای کلانی را در ضلع شمالی و جنوبی پل ایستگاه هفت و براساس طرح تفضیلی تعریف و طراحی کردیم که نیاز است به طور جدی دنبال و اجرا شوند.

 

آبادان  نیوز ،اخبار آبادان

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: