کد خبر: ٥٥٦٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/09/25-١٠:٥٩

تفاهم همکاری در زمینه ساخت نیروگاه خورشیدی و بادی بین شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و شرکت آلمانی مدیو انرژی امضا شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز ،مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: در راستای گسترش استفاده از فن‌آوری انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک و جذب سرمایه‌گذاران خارجی، یاداشت تفاهم همکاری در زمینه ساخت نیروگاه خورشیدی و بادی بین شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و شرکت آلمانی مدیو انرژی امضا شد.

محمود دشت بزرگ با اعلام این خبر گفت: این یادداشت تفاهم همکاری شامل احداث و بهره‌برداری از نیروگاه 20 مگاواتی خورشیدی فتوولتاییک در شوشتر با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی این شهر با سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی به ارزش 24 میلیون یورو و همچنین احداث و بهره‌برداری از نیروگاه بادی به ظرفیت 50 مگاوات در ماهشهر به ارزش 80 میلیون یورو است.

وی افزود: سرمایه‌گذار آلمانی در اجرای این پروژه‌ها متعهد شده تا دانش، فن‌آوری، تجربه، نیروی متخصص، سرمایه و تمام توانمندی فنی و اقتصادی را به همراه تجهیزات کافی در جهت ساخت این نیروگاه‌ها فراهم کند و بکار گیرد.

دشت بزرگ تصریح کرد: شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تلاش کرده است تا کلیه بسترهای لازم را جهت جلب و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در صنعت برق منطقه بویژه در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر فراهم کند که خوشبختانه با حمایت و پیگیری وزارت نیرو و شرکت توانیر موفق شدیم در این زمینه کارهای ارزشمندی را انجام داده و زمینه اشتغالزایی و توسعه اقتصادی بیشتر را در این استان فراهم کنیم.

در ادامه آندریاس لانگبرگ، سرمایه‌گذار آلمانی نیز با ابراز خرسندی از امضای این یادداشت تفاهم همکاری گفت: با توجه به توانمندی و پیشرفت کشور ایران و علاقه‌مندی به همکاری در زمینه ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در این منطقه، مشتاق هستیم هر چه سریعتر کار را در این خصوص شروع کنیم.

خبر خوزستان،اخبار خوزستان ،آبادان نیوز

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: