کد خبر: ٥٥٥٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/09/25-٠٩:٢٩

استاندار خوزستان گفت: شهرداری اهواز مثل برادر بزرگ سایر شهرهای استان است و باید الگویی برای آنها باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز ،غلامرضا شریعتی  در مراسم افتتاح پروژه زیر گذر شریعتی اهواز اظهار کرد: این منطقه جزو مناطق قدیمی و اولیه شهر اهواز است که در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس تأثیر بسیاری داشته است.

وی افزود: اگر بنا باشد که یک شهری از حالت روستا خارج و به شهر و در نهایت کلانشهر تبدیل شود یکی از مراتب آن وجود جمعیت مورد نظر است. وقتی نام کلانشهر به خود گرفت یک سری لوازم، امکانات و تمهیدات لازم است که در کلاس و پلان شهری قرار بگیرد.

شریعتی بیان کرد: مدیریت کلان شهری و هماهنگی بین بخشی می تواند مقدار زیادی از این تمهیدات یک کلانشهر را در راستای تأمین نیازهای جدید شهری فراهم کند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: وقتی دولت متولی همه امور باشد، چاق شده و تحرک خود را از دست می دهد. اگر کار زیادی به دولت بدهیم ارتباط بین دولت و ملت ضعیف و تصمیمات دولت متناسب با نیازها و خواست های مردم نخواهد بود به همین علت اساتید مدیریت شهری تصمیم گرفتند تا مدیریت امور را به مردم سپرده و دولت را به تدریج کوچک کنند. با برون سپاری از امکانات و سرمایه ها به صورت بهینه استفاده شده و باعث جلب رضایت بیشتر مردم هم می شود.

شریعتی بیان کرد: تلاش شده تا نمایندگانی از بین خود مردم مدیریت محل زیست و زندگی مردم را به دست بگیرند. اگرچه تجربه ما در کشور در زمینه شورای شهر کم است و هنوز به دوران تکامل نرسیدند ولی موفقیت های بسیار خوبی مثل پاسخگویی به مردم، اداره امور به دست مردم و همچنین تلاش اعضا برای افزایش رضایتمندی مردم را کسب کردیم.

وی افزود: اهواز کلانشهر و پیشانی استان است و مردم سایر استان ها با دیدن اهواز در مورد کل خوزستان نظر می دهند.

استانداز خوزستان تصریح کرد: شهرداری اهواز مثل برادر بزرگ سایر شهرداری ها است و اگر اجرای پروژه ای در اهواز جواب بدهد آن وقت در سایر شهرها نیز اجرا می کنند. یعنی شهرداری اهواز باید الگوی خوبی برای سایر شهرهای استان باشد.



اخبار خوزستان ،خبرخوزستان ،آبادان نیوز

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: