کد خبر: ٥٥٥٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/09/22-١٨:٣١

شهردار منطقه 1 آبادان :مجوزی از سوی این شهرداری برای تخریب بنای تاریخی عکاسخانه ژرژ یونانی صادر نشده است.

 

 

 

 

 

 

آبادان نیوز ،اگرچه ایران، استان خوزستان و به ویژه شهرستان آبادان به لحاظ سبقه فرهنگی و تاریخی قوی از میراث تاریخی برخوردار است، از این داشته ها آنگونه که باید و شاید استفاده نشده و برخی بناهای تاریخی که امانتی در دست ماست، بر اثر برخی بی توجهی ها یا بد سلیقگی ها از بین رفته اند یا در معرض تخریب قرار گرفته اند.
بنای تاریخی ژرژ یونانی آبادان نیز از این بناهاست، این بنا که بر اساس اسناد تاریخی تنها عکاسی که از خیلی قدیم ساختمان نمونه و مشخصی در آبادان داشت و به عنوان عکاسی ژرژ یونانی و پسران معرو ف بوده از این مثال هاست.
ژرژ، ایرانی یونانی تبار و با لهجه تهرانی بوده است و افرادی که با ژرژ سر وکار داشته اند از خیاطانی همچون لایت و طاهر زاده که برایش لباس می دوخته اند تا مشتریان عکاسی اش، همه از برخورد خوب و اخلاق و رفتارش به نیکی یاد می کنند.
بر اساس اسناد، عکاسی ژرژ یونانی و پسران نخستین عکاسی مدرن آبادان بوده و ژرژ نیز عکاس مراسم و بازدیدهای شرکت نفت بوده است.
طی روزهای گذشته اخباری در خصوص صدور حکم تخریب بنای تاریخی ژرژ یونانی از سوی فعالان میراث فرهنگی در رسانه های آبادان منتشر شد که حساسیت آنان را نسبت به حفظ بناهای تاریخی نشان می داد.
البته فرهاد میاحی شهردار منطقه 1 آبادان  در گفت و گو  با رد اخباری مبنی بر صدور حکم تخریب این بنا، گفت:بر اساس اسناد، از سوی مالک این بنا برای تخریب، به شهرداری مراجعه ای نشده است.
وی با رد هرگونه صدور مجوز تخریب برای این عکاسخانه، افزود:بر اساس اسناد، هنگام نقل و انتقال اسناد، شهرداری از مالک تعهد می گیرد که نسبت به تعیین تکلیف بنا اقدام کند و وضعیت آن را مشخص کند.
میاحی تصریح کرد:تاکنون، شهرداری مجوزی برای تخریب بنا صادر نکرده است.

 

آبادان نیوز ،خبر آبادان ،اخبار آبادان

منبع : ایرنا

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: