کد خبر: ٥٥٤٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/09/20-١٩:٠٥

طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های کارون برخلاف اصول علمی بوده و بدون تردید آینده خوزستان را تهدید می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 



به گزارش آبادان نیوز ،علی ساری با اشاره به تجمع مردم اهواز در مخالفت با انتقال آب کارون اظهار کرد: حمایت مردم از عدم انتقال آب کارون و محیط‌زیست ستودنی و قابل تقدیر است.

وی افود: کارون نماد حیات خوزستان است و بدون شک مردم خوزستان اجازه خشک شدن کارون و مرگ جلگه خوزستان بر اثر طرح‌های غیر کارشناسی و ضد محیط‌زیستی انتقال آب، را نخواهند داد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید در قالب حرکت‌های مدنی و در فضای آرام،مخالفت خود با طرح‌های غیر کارشناسی انتقال آب مطرح کنند.

ساری با بیان این‌که باید بستر فعالیت‌های مردمی در حمایت از محیط‌زیست فراهم شود گفت: حضور مردم در فعالیت‌های زیست محیطی بسیار مهم و تاثیرگذار است به همین دلیل لازم است که تشکل‌های مردم‌نهاد مورد حمایت و تقویت قرار گیرند.

وی تاکید کرد: باید توسعه کیفی و کمی سازمان‌های مردم نهاد به ویژه تشکل‌های زیست محیطی در دستور کار قرار گیرد و به‌صورت ویژه به این امر توجه کرد.

دبیر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود که مسؤولان در صدور مجوز فعالیت‌های تشکل‌های مردم‌نهاد مساعدت و فرایند آن را تسهیل کنند.

وی با اشاره به این که حق مردم است که نظرات خود را بیان کنند، عنوان کرد: باید از اظهار نظر مردم، ایده‌‌ها و حتی نقدهای آن‌ها استقبال شود زیرا امروز حساسیت مردم خوزستان نسبت محیط زیست و حضور فعالانه مردم در دفاع از منابع آبی استان یک فرصت است.

ساری افزود: نباید تلاش شود که فعالیت‌های مردمی در قالب تشکل‌های مردم‌نهاد سامان‌دهی شود و فرهنگ حمایت مردم از محیط زیست را ترویج داد.

وی با تاکید بر این‌که مردم خوزستان از طرح‌های انتقال آب ناراضی هستند، متذکر شد: طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های کارون بر خلاف اصول علمی بوده و تبعات منفی بسیاری بر محیط‌زیست خواهد داشت و بدون تردید آینده خوزستان را تهدید می‌کند.

نماینده مردم اهواز در مجلس در پایان با بیان اینکه انتقال آب به عنوان راهکاری غیر علمی و ضد محیط زیستی در جهان شناخته شده است، اظهار کرد: باید با انسجام مدیران، نمایندگان، اساتید و کارشناسان، فعالان و مردم خوزستان از منابع آبی استان حفاظت کنیم؛ نمایندگان در کنار مسؤولان استان از منافع استان دفاع خواهند کرد.


،اخبار خوزستان ،خبر خوزستان ،آبادان نیوز ،اهواز

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: