کد خبر: ٥٥٢٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/09/16-١١:٤٥

11 بوستان شهری با حضور اکبر ترکان در خرمشهر و محدوده منطقه آزاد اروند بهره برداری شد.

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز ، اکبر ترکان در بدو ورود به منطقه آزاد اروند و شهرستان های آبادان و خرمشهر، مورد استقبال اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه و جمعی از مسئولان محلی دو شهرستان قرار گرفت. 
در بخش نخست سفر ترکان به منطقه ازاد اروند، 11 بوستان شهری در خرمشهر با مجموع مساحت 144 هزار و 600 متر مربع و اعتبار هزینه شده 190 میلیارد ریال بهره برداری شد. 
کارفرمای این طرح های عمرانی شهری سازمان منطقه آزاد اروند و مجری آن شهرداری تهران است. 
در این سفر، بوستان بهروز با 21 هزار متر مربع، بوستان محله ی بهروز با 2 هزار و 850 متر مربع، ستوده با 11 هزار، رودباری با چهار هزار و 200 متر مربع، کوت شیخ با هزار و 50، بوستان ورودی خرمشهر با 19 هزار و 900 متر مربع، بوستان شهرداری با 16 هزار و 500متر مربع بهره برداری شد. 
همچنین در این سفر، بوستان سوم خرداد با 13 هزار و 800 متر مربع، خلیج فارس با 13 هزار و 800 متر مربع، دانشجو با 22 هزار متر مربع و بوستان آزادی با 18 هزار و 500 متر مربع بهره برداری شد. 
اکبر ترکان مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور همچنین در این سفر از روند تکمیل ساختمان در حال ساخت ستاد سازمان منطقه آزاد اروند، شهرک صنعتی خرمشهر و طرح های فولادی در خرمشهر بازدید کرد. 
منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.  

 

 

آبادان نیوز ،منطقه آزاد اروند ،اخبار آبادان ،خبرهای آبادان ،طرح های عمرانی خرمشهر 

 

منبع مهر 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: