کد خبر: ٥٥١٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/09/07-١٠:٣٣

اکثر شبکه‌های داخلی آب کارون فرسوده و مربوط به سالیان گذشته هستند.

 

 

فرماندار شهرستان کارون در خصوص گل آلود بودن آب شرب شهرستان کارون گفت: این وضعیت موضوع جدیدی نیست و اکثر شبکه‌های داخلی آب کارون فرسوده و مربوط به سالیان گذشته هستند.

 به گزارش آبادان نیوز ،عباس علیدادی اظهار کرد: سال گذشته بیش از 10 کیلومتر اصلاح شبکه در این شهرستان انجام شد که اصلاح شبکه 10 کیلومتر دیگر نیز اکنون در برنامه است و همچینن تعویض بخش‌هایی از شبکه که فرسوده هستند را در برنامه داریم.

وی با اشاره به افتتاح فاز 2 تصفیه خانه کوت عبدالله در 22 بهمن ماه سال جاری افزود: ان‌شاءالله با افتتاح این فاز تصفیه‌خانه 20 هزار مترمکعب به تولید آب شرب در شهرستان کارون افزوده می‌شود و تولید آب شرب کارون به بیش از 50 هزار متر مکعب در روز می‌رسد.

علیدادی خاطرنشان کرد: در تصفیه خانه هیچ مشکلی وجود ندارد و طی حداکثر 10 دقیقه تصفیه آب صورت می‌گیرد و از این نظر مشکلی وجود ندارد. کیفیت آب شرب کارون مانند کیفیت آب شرب اهواز است و تصاویری که در کانال‌ها یا شبکه‌های مجازی در خصوص گل‌آلود بودن آب شرب کارون منتشر می‌شود، مربوط به شکستگی‌های شبکه‌ها است که هرزگاهی اتفاق می‌افتد و این موضوع باعث می‌شود گل‌ولای وارد آب شود و افراد نیز به سرعت اقدام به عکسبرداری می‌کنند.

وی عنوان کرد: آب شرب کارون از سه بخش تصفیه‌خانه کوت‌عبدالله، آب حیات و تصفیه‌خانه غدیر اهواز تأمین می‌شود. ممکن است گاهی با قطعی آب یا شکستگی لوله‌ها گل‌ولای وارد لوله‌ها شود اما در مجموع وضعیت آب شرب کارون با وضعیت آب شرب اهواز تفاوتی ندارد.

علیدادی در خصوص آب شرب روستایی بیان کرد: کارون دارای شش یا هفت روستا با جمعیت حدود 7 هزار نفر است. آب شرب این روستاها در گذشته دارای مشکل بود اماامسال با افتتاح و احداث مجتمع چمیان که هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی آن 90 درصد است، ان‌شالله در 22 بهمن ماه شاهد آبرسانی به روستاهای کارون خواهیم بود و مشکل آب شرب این روستاها رفع خواهد شد.

وی گفت: یکی از نقاط بحرانی بخش فاضلاب کارون منطقه درویشیه بود که در سال گذشته یک کیلومتر خط انتقال اصلی در این منطقه احداث شد و امسال نیز به دستور استاندار خوزستان 5 کیلومتر شبکه‌های داخلی فاضلاب سطحی در دست اجرا است که ان‌شاءالله به محض تکمیل آن، مشکل فاضلاب این منطقه حل خواهد شد.

 

 

،اخبار خوزستان ،خبر خوزستان ،شهرستان کارون ،آبادان نیوز

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: