کد خبر: ٥٢٥٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/07/01-٠٨:٥٨

رئیس اداره آموزش و پرورش اروندکنار بر لزوم رفع مشکل اعتبار ایاب و ذهاب ۵۰۰ دانش آموز اروندکناری برای رسیدن به مدارس خود، تاکید کرد.

 

 

 

 

 

رئیس اداره آموزش و پرورش اروندکنار بر لزوم رفع مشکل اعتبار ایاب و ذهاب ۵۰۰ دانش آموز اروندکناری برای رسیدن به مدارس خود، تاکید کرد.

به گزارش آبادان نیوز ،سامی شعبانیان  ضمن اشاره به عدم توانمندی خانواده های این دانش آموزان برای تامین سرویس های شخصی برای فرزندانشان اظهار کرد: در صورت عدم رفع این مشکل، امکان ترک تحصیل دانش آموزان به ویژه دختران وجود دارد.

وی با تاکید بر مواجه با کمبود شدید اعتبارات و عدم توانمندی در تخصیص اعتبارات به بخش ایاب و ذهاب دانش آموزان افزود: سال تحصیلی جدید را با ۵۰ میلیون تومان بدهی بابت هزینه سرویس های دانش آموزی در سال تحصیلی گذشته آغاز کرده ایم، البته مکاتباتی را نیز در این زمینه با فرماندار، نمایندگان مجلس و منطقه آزاد اروند داشته ایم که امیدمی رود هر چه زودتر پاسخ داده شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش اروندکنار با بیان اینکه رفع مشکلات و موانع  فرا روی آموزش و پرورش سبب حرکت سیال، پویا و رونده آن می شود، عنوان کرد: آموزش و پرورش بزرگترین و موثرترین دستگاه تعلیم و تربیت در منابع انسانی است و باید مورد توجه جدی مسئولان ذیربط قرار گیرد. البته قدردان استاندار خوزستان بابت تعیین برنامه های هدفمند در این خصوص هستیم.

کمبود ۱۳۰ نیروی انسانی در بخشهای مختلف

شعبانیان تصریح کرد: در زمان حاضر در آموزش و پرورش شهر اروندکنار ۱۳۰ نیروی انسانی شامل ۷۰ نیروی انسانی اعم از مدیران، معاونان و عوامل اجرایی مدارس و ۶۰ نیروی آموزشی کمبود داریم.

وی با قدردانی از مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند که در ۲ سال اخیر کمکهای خوبی را به بخش آموزش و پرورش این شهر داشته اند، گفت: در بخش سرانه دانش آموزان مشکلاتی داریم که بایستی به طور جدی پیگیری و رفع شود، وقتی به مسئولان مدرسه اجازه دریافت وجه برای ثبت نام دانش آموز داده نمی شود و سرانه کشوری هم در اعتبارات توزیع نمی شود پس ضروری است تا در این باره تدبیر ویژه ای شود.

شعبانیان، کمبود تجهیزات آموزشی، ورزشی، آزمایشگاهی، هوشمندسازی(رایانه) و کارگاه را در شهر اروندکنار یادآور شد و ادامه داد: در بخش احداث و ساخت و ساز نیاز به یک سری فضاهای آموزشی، مکمل و فوق برنامه داریم، به طور قطع با توجه به استعدادهای نابی که در منطقه وجود دارد در صورت رفع مشکلات دانش آموزان اروندکناری حرفهای خوبی برای گفتن خواهند داشت.

عدم بازسازی کانون فرهنگی تربیتی

رئیس اداره آموزش و پرورش اروندکنار اضافه کرد: در زمینه کانون فرهنگی و تربیتی در شهر مشکل داریم این کانون از سال ۸۶ تاکنون به همان شکل تخریب شده باقی مانده و برای احداث آن کار مناسبی صورت نگرفته است، البته در این خصوص نیز نامه ای به کمیته برنامه ریزی شهرستان ارائه کرده ایم که امید است توجه جدی شود.

وی تصریح کرد: از آنجایی که قریب به ۶۰ درصد از نیروی انسانی آموزش و پرورش این شهر افرادی هستند که به طور مرتب در مسیر شهرهایشان (آبادان، خرمشهر، ماهشهر، بندر امام، اهواز و یا خارج از استان) به اروندکنار در حال تردد هستند، احداث یک معلم سرا و یا مجتمع های فرهنگی و رفاهی می تواند جذابیت بیشتری را برای ماندگاری آنان در منطقه ایجاد کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش اروندکنار با اشاره به شرکت ۱۰۷ دانش آموز اروندکناری در کنکور امسال، گفت: دانش آموزان ما توانستند به نسبت جمعیت دانش آموزی شرکت کننده در کنکور، در رشته علوم انسانی رتبه سوم کنکور سراسری  و در رشته علوم تجربی نیز رتبه چهارم استان خوزستان را به صورت درصدی کسب کنند، برخی نیز به دانشگاه فرهنگیان راه پیدا کردند.

وی، این شهر را یک شهر مرزی و لازم التوجه و محروم خواند و افزود: البته این شهر به رغم محرومیت های فراوانش از نظر امکاناتی، تجهیزاتی و سایر شرایط در بخش آموزش و پرورش، اما دارای استعدادهای خوب، خاص و نابی ازمیان دانش آموزان برخوردار است.

کسب عناوین مختلف استانی و کشوری

شعبانیان در خصوص عناوین کسب شده توسط دانش آموزان این شهر در سطح استان و کشور از کسب رتبه های برتر خوزستان در جشنواره جابربن حیان، نخست استان خوزستان در جهش تحصیلی دانش آموزان در امتحانات نهایی (با برنامه ریزی)، نخست استان در جذب دانش آموزان در رشته های مهارتی کاردانش و فنی و حرفه ای، نخست استان در رشته نهج البلاغه و راهیابی دانش آموزان به مسابقات کشوری، دوم خوزستان در مسابقات علمی کاربردی دانش آموزان، دوم خوزستان در مسابقات سرود دانش آموزی و دوم استان در شورای دانش آموزی و راهیابی دانش آموز اروندکناری به نمایندگی از استان خوزستان در هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی کشور و به عنوان مشاور وزیر آموزش و پرورش، به عنوان بخشی از این دستاوردهای ارزشمند نام برد.

رئیس اداره آموزش و پرورش اروندکنار در پایان، کسب رتبه های سوم خوزستان در امتحانات نهایی در رشته علوم انسانی، چهارمی استان در درصد قبولی امتحانات نهایی، چهارمی خوزستان در رشته علوم تجربی سال چهارم(پیش دانشگاهی)، پنجمی استان در میانگین نمرات درسی امتحانات نهایی، ۱۰ رتبه مسابقات فرهنگی، هنری و قرآن، نماز و عترت و رتبه برتر خوزستان در جشنواره جابربن حیان را از دیگر عناوین کسب شده توسط دانش آموزان اروندکناری در سال تحصیلی ۹۳ ـ ۹۴ نام برد.

 

 

 

 

 

 

  شهر اروندکنار ,دانش آموزان خوزستان ,رشته تحصیلی ,آبادان ,اروندکنار , آبادان ،آبادان نیوز

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: