کد خبر: ٥٢٥٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/06/28-٠٩:٤٤

برخی موارد در مسیر سرمایه گذاری سنگ اندازی می شود.

 

 

 

 

 

یکی از سرمایه گذاران محدوده منطقه آزاد اروند، حمایت عملی از سرمایه گذاران و کارآفرینان را عامل رونق سرمایه گذاری و توسعه اشتغال پایدار عنوان کرد و گفت:برخی موارد در مسیر سرمایه گذاری سنگ اندازی می شود.

مناطق آزاد تجاری برای بخش هایی از کشور تعریف می شود که شرایط لازم را برای تجارت داشته و بتواند کانال واسطی بین داخل و خارج از کشور باشد تا کالاهای وارداتی و یا صادراتی در آنها دپو و سپس صادر یا به کشور وارد شود.
یکی از این مناطق آزاد تجاری در جنوب کشور، با نام منطقه آزاد اروند در محدوده منطقه محروم خرمشهر و آبادان تعریف شد که با وجود مشکلات فراوان، توانست جای خود را در بین دیگر مناطق آزاد اقتصادی پیدا کند.
برای آنکه این منطقه بتواند کار بازرگانی را به آسانی انجام دهد، نیاز به مرکز تجاری متشکلی داشت که در این راستا بازارچه کنزالمال با هدف رونق بخشی به اقتصاد منطقه آزاد تجاری اروند پایه گذاری شد تا از زیرساخت های مهم توسعه مناطق محروم خرمشهر و آبادان باشد.
این بازار در فضایی به مساحت 20 هزار متر مربع با 700 غرفه کوچک و بزرگ و اشتغال مستقیم هزار و 300 نفر در منطقه آزاد اروند قرار دارد و در صورت حمایت از سوی متولیان و مسئولان محلی این اشتغال تا دو هزار نفر نیز قابل افزایش است.
این مجموعه هم اکنون به عنوان یکی از برندهای تجاری و گردشگری منطقه آزاد اروند مطرح است که همه روزه مسافران و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.
به گفته مدیر مجموعه بیش از 120 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این بازار هزینه شده است و این مجموعه در مدت زمان مقرر به سازمان منطقه آزاد اروند تحویل شد.
مهرداد بابارحمتی مدیر این مجموعه و از سرمایه گذاران منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران رسانه ها، به تشریح اقدامات انجام شده برای رونق اشتغال منطقه پرداخت، البته در برخی موارد، گلایه هایی نیز از برخی مسئولان داشت.
*** ورود 114 کامیون بار به مجموعه در سال جاری
این بازار را به صورت مخروبه از چینی ها تحویل گرفتیم و پس از طی مراحل زیرسازی و ساخت، آن را در 3 فاز احداث کردیم. 
فروش و رونق بازار مرهون همکاری مجموعه و کار عملیاتی مدیران زیرمجموعه بوده است، با وجود اینکه در برخی موارد در اقتصاد رکود را شاهد بوده ایم، این بازار توانست به رونق خود ادامه داده و به عنوان برند معتبر در میان مسافران و گردشگران مطرح شود.
بیش از 11 هایپر مارکت و بیش از 400 غرفه دار در این مجموعه فعالیت دارد که ظرفیت قابل توجهی برای گردش سرمایه و پول در منطقه آزاد اروند است.
*** افتتاح دروازه های موقت منطقه آزاد اروند، رونق بخش تجارت منطقه
به عنوان مدیرمجموعه و سرمایه گذاری که سرمایه خود را به منطقه آزاد اروند آورده ام، از افتتاح دروازه های منطقه ازاد اروند و تبدیل این منطقه به منطقه آزاد تجاری استقبال می کنیم.
با افتتاح گیت های موقت منطقه آزاد اروند، روند ترخیص کالا برای غرفه داران و بازرگانان آسان تر شده و مطمئن هستیم که با این روند، رونق منطقه و بازارها و مراکز خرید را بیش از گذشته فراهم می کند.
بازگشایی دروازه های موقت منطقه آزاد اروند و استقرار گمرک در این منطقه، 
*** ظالمانه ترین موضوع برای سرمایه گذار ترور شخصیتی است
گروهی در منطقه آزاد اروند هستند که به دلیل اینکه نتوانسته اند از مسیر صحیح و قانونی فعالیت کنند، به جوسازی، شایعه پراکنی، انگ زنی و ترور شخصیتی روی می آورند.
منطقه آزاد اروند به فضای سالم و آرام برای سرمایه گذاری و کارآفرینی نیاز دارد و همه باید دست به دست هم داده و این فضا را برای رونق کار و تولید و اشتغال پایدار فراهم کنیم.
*** گلایه از دستگاه هایی که می توانستند کمک کنند و نکردند
بیش از هزار و 300 نفر به صورت مستقیم در این مجموعه مشغول به کار هستند و این موضوع، یعنی مجموعه توانسته برای شهرستان امنیت ایجاد کند و به برندشهرستان، به برند گردشگری شهرستان تبدیل شده است.
ضمن تقدیر از حمایت ها و کمک های مدیرعامل و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند، از مسئولان اجرایی شهرستان می خواهم که حامی و کمک کار مجموعه بوده و از مجموعه حمایت معنوی کنند.
برای رفع بیکاری منطقه راهی جز اشتغالزایی نداریم، نباید اینگونه در نگاه سرمایه گذار و کارآفرین، منطقه آزاد اروند به عنوان منطقه نا امن جلوه داده شود.
اگر سرمایه گذاری به منطقه وارد شد و برای مسئولان مسجل شد که واقعا قصد کارآفرینی دارد، به معنای واقعی از وی حمایت شود.
از شهرداری خرمشهر انتظار داریم در موضوع ارائه خدمت به شهروندان، به این مجموعه کمک کند و از دیگر نهادهای خدمت رسان نیز انتظار داریم اگر به عنوان مثال، مشکل بین سازمانی به وجود آمده، برق مجموعه را قطع نکنند. 

 

 

 

 

 

منبع : ایرنا 

،آبادان نیوز ،خبر آبادان ،اخبار آبادان ،اخبار منطقه آزاد اروند ،صادرات ،تجارت ،سرمایه گذاری ،آبادان  

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: