کد خبر: ٥٢٤٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/06/28-٠٩:١٧

شهبازی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در نشست امروز صبح شورای آموزش و پرورش آبادان که با حضور دکتر جلیل مختار و دکتر عامر کعبی و اعضای این شورا برگزار شد

 

 

 

 

 

شهبازی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در نشست امروز صبح شورای آموزش و پرورش آبادان که با حضور دکتر جلیل مختار و دکتر عامر کعبی و اعضای این شورا برگزار شد عملکرد آموزش و پرورش شهرستان آبادان واروندکنار در سال تحصیلی گذشته که باعث بهبود برخی شاخصهای آموزشی و عناوین استانی و کشوری شد را قابل قبول و چشمگیر دانست.

به گزارش آبادان نیوز ، شهبازی با اشاره به وجود 20 هزار دانشجو و 56 هزار دانش آموز در سطح شهرستان آبادان افزود: جامعه پر تحرکی را که جامعه فرهنگی آبادان با بردباری، صبر، حوصله  و استفاده از تجریبات ساختند، قابل تقدیر است.
وی اظهار کرد: زمانی اداره آموزش و پرورش اروندکنار در حوزه های مختلف در سطح استان خوزستان درانتهای جدول رده بندی قرار داشت، اما مروز می بینیم که با تلاشهای همه جانبه مسئولان این جایگاه به شکل مناسب و قابل توجه ای ارتقاء پیدا کرده است.
فرماندار ویژه شهرستان آبادان با برشمردن اینکه عصر حاضر عصر دانایی است، خاطرنشان ساخت:
در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی آموزش و پرورش آبادان با هیچ کس تعارف نداریم و کمبودها و کاستی ها بایستی شناسایی و رفع شوند.
شهبازی با اشاره به همزمانی سوم مهرماه روز بازگشایی مدارس در آبادان  با آغاز طرح سرشماری نفوس و مسکن که به سه شکل اینترنتی، میدانی و تلفنی انجام می شود، افزود: اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن مبنای تصمیم گیری و تصمیم سازی در یک استان و یا شهرستان به شمار می رود.
وی اظهار کرد: در سه سال اخیر به رغم تمامی کمبودها تمامی مجموعه ها در استان برای کمک و رفع مشکلات آموزش و پرورش بسیج شدند و با مدیریت امکانات و تجهیزات در شهرستان آبادان به کمک آموزش و پرورش آمدند ضمن آنکه سازمان منطقه آزاد اروند، پالایشگاه و پتروشیمی نیز کمکهای مناسب و درخور توجه ای را به رفع مشکلات بخش آموزش و پرورش شهرستان داشتند.
به گفته وی با شکل گیری نهضت فراگیری علم و فراهم سازی امکانات؛ تعداد افراد بی سواد و کم سواد در شهرستان کاهش می یابد که خوشبختانه این روند به خوبی در آبادان دنبال می شود.
شهبازی با اشاره به قول مساعد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: بر این اساس تمامی مدارس شهرستانهای آبادان و خرمشهر تحت پوشش ارائه خدمات آموزشی و کمک آموزشی از لحاظ ارائه تجهیزات، نوسازی و بهسازی قرار گرفتند. سازمان منطقه آزاد اروند سال گذشته در بخش اعطای سرانه به مدارس نیز کمکهای خوبی را ارائه کرد که انتظار می رود این روند امسال نیز دنبال و انجام شود.
فرماندار ویژه آبادان گفت: دولت ماموریت خود را در بسیج امکانات در کنار آموزش و پرورش در آبادان به خوبی انجام داده است.
شهبازی افزود: سال گذشته 500 میلیون تومان اعتبار برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت در قالب بسته حمایتی شامل لوازم التحریر،  کیف و کفش و پوشاک هزینه شد که امسال نیز این کار دنبال و انجام می شود.
وی با بیان اینکه هر کدام ازمدیران بایستی کارهای مربوط به خود را انجام دهد و ما نیز حمایتهای لازم را از ادارات آموزش و پرورش آبادان، اروندکنار و چوئبده خواهیم داشت، اظهار کرد: برای بهبود بخشی به شرایط با توجه به محدود بودن زمان تا بازگشایی مدارس و نیروی انسانی بایستی اصلاحاتی را به انجام رساند.
رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان آبادان در خصوص کمبود نیروی انسانی در این حوزه بیان داشت:بیش از 1000نفر نیروی انسانی برای آموزش و پرورش استان اختصاص داده شده است که قطعا از این بین هم آبادان سهم خواهد داشت،هرچند نمایندگان محترم مردم آبادان هم به دنبال حل این مسئله هستند.
وی تصریح کرد: بسیج تمامی امکانات برای کمک به آماده سازی مدارس با توجه به فرارسیدن مهرماه فصل بازگشایی مدارس انجام شده است.
فرماندار ویژه آبادان در پایان گفت: روسای ادارات آموزش و پرورش شهرهای آبادان و اروندکنار بایستی در زمینه تامین معیشت و رفاه کارکنان در شهرستان برای ماندگاری جمعیت فرهنگیان اقدامات موثری را انجام دهند که از جمله آن می توان به ساخت باشگاههای تفریحی و رفاهی اشاره کرد.
شهبازی با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد اروند در زمینه بورسیه معلمان برای ادامه تحصیل گام برداشته است، از رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان خواست تا اطلاعات مربوط به میزان بهره مندی کارکنان آموزش و پرورش از تسهیلات رفاهی، میزان رضایت مندی اولیاء از کارکرد مدیران، معلمان، دبیران و آموزگاران، تعیین و اعلام میزان نرخ تکرار پایه دانش آموزان، ترک تحصیل و یا فارغ التحصیلی آنان و جایگاه کنکور به تفکیک کمیت و کیفیت را نیز تهیه و در اختیار فرماندری قرار دهد.
وی با بیان اینکه در کنکور امسال 18 رتبه زیر هزار داشتیم که به نسبت سال گذشته این رقم خوب و قابل قبول تری است، افزود: موفقیتهای امتحانهای پایان سال نشان دهنده این است که امکانات فراهم شده برای تحصیل، خوب و مناسب بوده است.
شایان ذکر است سال تحصیلی 95-96 در شهرستان آبادان و بخشهای تابعه از تاریخ سوم مهرماه باحضور بیش از 56هزار دانش آموز آغاز می گردد.  

 

 

 

 منطقه آزاد اروند،عزیزالله شهبازی ،آبادان ،آبادان نیوز ،،اخبار آبادان ،کنکور 

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: