کد خبر: ٥٢٤٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/06/25-١١:٣٣

شورای چهارم شهر اهواز در سال پایانی عمر خود هم دست از اختلاف برنداشت؛ اختلافی که از آغاز با آن همراه بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شورای چهارم شهر اهواز در سال پایانی عمر خود هم دست از اختلاف برنداشت؛ اختلافی که از آغاز با آن همراه بوده است.

به گزارش آبادان نیوز ،اگر چه سال به سال از حجم سخنان بی پرده و کنایه اعضای شورا نسبت به یکدیگر به تدریج کاسته شده، اما این اختلافات هر سال در زمان انتخاب هیات رئیسه دوباره به اوج می رسد و گروه بندی ها علنی می شود هر چند برخی از اعضا آن را یک رقابت معمولی قلمداد می کنند.
امسال نیز در آغاز سال چهارم، در حالی که تنها 10 ماه به پایان کار این دوره مانده، اعضای شورا به دو گروه 10 و 11 نفره تقسیم شده اند که رسانه ها آنها را به گروه اقلیت و گروه اکثریت می نامند. گروه اکثریت در دو جلسه ای که برای انتخاب هیات رئیسه تعیین شده شرکت کرده و هوشنگ شیرمردی را نامزد خود معرفی کرده اند و گروه اقلیت که غایبان این نشست ها بوده اند همچنان بر تجدید ریاست رامی علاسوند تاکید دارند.
نخستین نشست قرار بود 11 شهریور برگزار شود اما با غیبت 9 عضو لغو شد.
در دومین نشست که به دعوت فرمانداری اهواز در تاریخ سه شنبه 23 شهریور برگزار شده بود، سیدمهدی آلبوشوکه، سیدجواد رضوی، جمشید سلحشور، حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا، آذر زمانپور، اسکندر زنگنه، هوشنگ شیرمردی، عاشور سواری پور، حسین حیدری، جانعلی خورشیدی و علی ناصری حاضر بودند.
مریم ابریشم کار، ابتسام الباجی، زیبا صالح پور، هدایت ممبینی، حجت مظفری، غلامرضا سبزعلی، احمد باورساد، رامی علاسوند، ناجی سواری و حجت الاسلام کاظم سواری نیز در این نشست غیبت داشتند.
اکنون و در حالی که فرماندار اهواز، شنبه 27 شهریور را آخرین مهلت برای انتخاب هیات رئیسه شورای شهر تعیین و اعضا را به برخورد قانونی و معرفی به شورای حل اختلاف تهدید کرده، این دو گروه هنوز روی مواضع خود پافشاری می کنند.

*هم برد؛ هم باخت
علی ناصری عضو شورای اسلامی شهر اهواز هوشنگ شیرمردی را گزینه گروه اکثریت برای ریاست شورا اعلام می کند و می گوید: گروه رقیب شرط حضور در انتخابات هیات رئیسه را کنار گذاشتن این گزینه و معرفی یک نامزد دیگر عنوان کرده اند، در حالی که اگر این گزینه را به میل آنها تغییر دهیم در گروه ما اختلاف ایجاد می شود و شاید هم هدف از اصرار گروه رقیب بر تغییر گزینه، بهانه تراشی و تفرقه افکنی باشد؛ مثلا اسکندر زنگنه را پیشنهاد داده اند این در حالیست که پارسال به بهانه اینکه زنگنه قصد کودتا دارد با او مخالفت می کردند.
وی که عضو هیات رئیسه شورا در سال سوم فعالیت بوده، می افزاید: این آقایان در سال های قبل نیز به صورت غیرمتعارف و غیراخلاقی ریاست شورا را در دست گرفتند اما باید بدانند وقتی افراد وارد یک مسابقه می شوند هم باید ظرفیت برد را داشته باشند و هم ظرفیت شکست و بنا نیست که این گروه تا آخر دوره چهارم ریاست شورا را به دست گیرند.
ناصری اظهار می کند: علاسوند گزینه گروه مقابل، 2 دوره رئیس شورا و ناجی سواری سه دوره نایب رئیس بوده که البته ما روی شخصیت هیات رئیسه بحثی نداریم و تنها دلیل مخالفت ما با گزینه آنها عملکرد ضعیفشان در دوره های قبلی است.
وی با بیان اینکه حرمت مردم اهواز باید رعایت شود می گوید: با کمال تاسف می بینیم که بعد از تجربه سه ساله در شورا، به جای تکمیل کارهای نیمه تمام، می بینیم که به دلیل تاخیر در برگزاری هیات رئیسه بیش از دو سه هفته است امور مردم عقب افتاده و کارهای شورا تعطیل شده است.

*تغییرات در راه است
مریم ابریشم کار دیگر عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز دلیل غیبت خود را در نخستین جلسه انتخاب هیات رئیسه سفر خارج از کشور عنوان می کند و می گوید: عدم حضورم در جلسه دوم صرفا به دلیل تداخل تاریخ نشست و بی اطلاعی از زمان برگزاری آن بوده زیرا دعوتنامه فرمانداری را دریافت نکردم و هیات رئیسه شورا نیز اعلام کرده بود که جلسه در تاریخ 27 شهریور برگزار می شود.
وی اظهار می کند: هیات رئیسه در زمان دعوت از اعضا هنوز جایگاه قانونی داشت زیرا انتخابات پارسال 23 شهریور برگزار شده بود و مهلت قانونی یک ساله آن به پایان نرسیده بود.
به گفته وی، دلیل تعطیلی جلسات عادی شورا در دو هفته گذشته، نبود دستور کار برای طرح در نشست ها بوده است.
ابریشم کار با بیان اینکه فرمانداری در تعیین تاریخ انتخابات هیات رئیسه باید با شورای شهر هماهنگ باشد، تاکید می کند: من عضو هیچ گروهی نیستم و بر اساس دعوتنامه هایی که به دستم می رسد در نشست ها شرکت می کنم و هنوز درباره گزینه مورد نظرم برای ریاست شورا تصمیم گیری نکرده ام.
وی البته تصریح می کند: به شما قول می دهم گروهی که در دو نشست قبلی انتخاب هیات رئیسه حاضر بودند تا روز شنبه به این شکل نمی مانند و هم در گزینه و هم در ترکیب آنها تغییراتی بوجود می آید.

*غایبان پارسال
احمد باورساد دیگر عضو شورای اسلامی شهر اهواز همچنین با بیان اینکه در نخستین نشست به دلیل سفر خارج از کشور دو نفر از اعضا شرکت نکردم می گوید: رئیس شورا به ما اعلام کرده بود که بعد از هماهنگی با فرماندار، نشست سه شنبه لغو و به روز شنبه 27 شهریور موکول شده است.
وی گروه بندی برای انتخاب هیات رئیسه را امری عادی در همه شوراهای کشور و از جمله اهواز می داند و می افزاید: همین گروه که اکنون در نشست ها حضور یافته و به غیبت ما معترض هستند، در انتخابات پارسال با غیبت عمدی خود نشست ها را بر هم می زدند و اصطلاحا آبستراکسیون می کردند.
باورساد با بیان اینکه تا زمان انتخاب هیات رئیسه جدید، هیات رئیسه سابق رسمیت دارد اظهار می کند: علاسوند رئیس فعلی شورا گزینه مد نظر ماست و من مطمئن هستم که گروه ما در اکثریت است و روز شنبه نتیجه انتخابات به نفع ما خواهد بود.
وی تصریح می کند: افرادی که در دو جلسه قبل انتخاب هیات رئیسه حاضر بودند، معلوم نیست که همه متفق القول و در یک گروه قرار داشته باشند و نتیجه روز شنبه مشخص می شود.

*سرانجام تلخ سومین شورا
سلب عضویت پنج عضو شورای سوم شهر اهواز در شهریور 1389 و انحلال آن شورا در خرداد 1390 خاطره ای تلخ از نهادی به جا گذاشته که انتظار می رفت الگویی برای گفت وگو و مشورت باشد.
آیا شورای چهارم اهواز پا جای شورای سوم می گذارد؟ 

 

 

 

 

اهواز ،فرمانداری اهواز،خوزستان ،اهواز ،ضرب الاجل شورای شهر اهواز ،اخبار خوزستان ،آبادان نیوز ،خبر خوزستان ، 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: