کد خبر: ٥١٣٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/06/04-٠٩:١٣

آبادانی‌ها مصرف برق را به درستی مدیریت کنند

 

 

 

 

رئیس اداره برق آبادان از شهروندان خواست تا موضوع استفاده از برق را به درستی مدیریت کنند.

به گزارش پایگاه خبری آبادان نیوز، اکبر ناصری گفت با اشاره به جمعیت ۸۰ هزار نفری مشترکان برق در آبادان اظهار کرد: در زمان حاضر تعداد مشترکان با میزان مصرف همخوانی ندارد و مردم باید در زمینه مدیریت استفاده از برق تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در اکثر خانه ها از یک یا دو کولر برای خنک کردن هوا استفاده می شود، از پوشاندن درزهای در، باز و بستن کردن کمتر درها و پوشاندن پنجره خانه ها با پرده های مناسب برای جلوگیری از ورود نور خورشید به داخل به عنوان برخی اقدامات عملی از سوی شهروندان برای کمک به خنک شدن خانه و کم کردن میزان برق مصرفی نام برد.

رئیس اداره برق آبادان افزود: از سوی دیگر با خاموش کردن تنها یک لامپ اضافه توسط ۸۰ هزار مشترک برق حجم زیادی از بار مصرفی کاهش می یابد و این در مورد استفاده از سایر لوازم نیز چنین است، مردم باید از وسائل برقی همچون جارو برقی، لباسشویی، اتو، غیره و حتی استفاده از کولر اضافه در زمان پیک مصرف برق خودداری کنند.

ناصری با تاکید بر نقش تاثیر گذار تمامی اقشار جامعه در کاهش بار مصرفی برق عنوان کرد: بازاریان و اصناف نیز در زمینه کاهش مصرف برق می توانند کمک زیادی به ما کنند و برای این کار استفاده از لامپهای کم مصرف به جای لامپ های پر مصرف در مغازه های توصیه می شود.

وی از تهیه و توزیع تراکت، کتاب و سی.دی های آموزشی، نصب بنر در نقاط مختلف شهری و انجام گفتگوهای تلویزیونی و رو در رو با مردم به عنوان برخی اقدامات انجام شده در بحث فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم یاد کرد.

تقسیم بندی حوزه عملیاتی و امور مشترکان

رئیس اداره برق آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گستردگی شهرستان آبادان از تقسیم بندی حوزه عملیاتی و امور مشترکان این اداره در قالب دو ناحیه شرق و غرب آبادان (واقع در خیابان ۱۵ احمد آباد و سایت ۱۰۸ هکتاری) خبر داد و گفت: پیشتر به دلیل تمرکز فعالیتها در یک ناحیه مردم به اجبار باید برای رسیدگی به کارهایشان مسافتهای دور و نزدیک را طی می کردند که این مسئله گاها سبب دلخوری آنها نیز می شد و در همین راستا به منظور تکریم ارباب رجوع و افزایش سرعت خدمات رسانی به شهروندان با انجام یک مرز بندی و تعیین حدود فعالیت خود را در قالب دو ناحیه گسترش دادیم.

ناصری اضافه کرد: در زمان حاضر کار بهره برداری، تعمیرات شبکه، ایستگاه روشنایی، خدمات مشترکان در دو ناحیه تعریف شده انجام می شود ضمن آنکه در هر ناحیه ۴ گروه رسیدگی به حوادث و دو بالا بر کار خدمات رسانی به مردم را انجام می دهند.

به گفته وی، با این تقسیم بندی، از نظر سرعت خدمات رسانی نیروهای این اداره و کاهش هزینه های ترددی برای شهروندان با کاهش چشمگیری مواجه شدیم، اگر اکنون شاهد انجام کارها در اسرع وقت هستیم به دلیل انجام همین تقسیم بندی کارها است.

اتصال به رینگ سراسری برق کشور

ناصری در خصوص وضعیت شبکه آبادان بیان کرد: در زمان حاضر ما حدود ۸۵۰ کیلومتر شبکه فشار قوی، ۶۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، حدود سه هزار ترانس برق در سطح شهر با تغذیه از ۱۳ ایستگاه فوق توزیع برق داریم که به شبکه رینگ سراسری برق کشور نیز متصل هستیم.

رئیس اداره برق آبادان تصریح کرد: حدود ۱۰ سال پیش آبادان در انتهای شبکه برق قرار داشت و با افت مکرر ولتاژ برق مواجه بودیم اما اکنون که در رینگ سراسری شبکه قرار داریم این موارد وجود ندارد، در هیچ سالی تداوم گرما به اندازه امسال نبود.

وی در ادامه، از ابراز رضایتمندی مردم از خدمات ارائه شده توسط این اداره خبر داد و گفت: استاندارد شبکه های برق دنیا برای دمای ۴۰ درجه سانتیگراد طراحی شده است و این در حالیست که در این منطقه هم دما و هم میزان بار گرفته شده از شبکه بالا است، در شهرها و استانهای دیگر یک انشعاب خانگی ۱۵ آمپر واگذار می شود اما در اینجا فرد دارای سه فاز ۲۵ آمپر است اما باز هم جوابگو نیست.

به گفته ناصری، مصرف بالای برق گاها سبب بروز مشکلات حوادثی همچون سوختن کنتور و یا سایر موارد می شود، اینجا در هر خانه برای خنک شدن هوا به طور متوسط دو کولر روشن است.

وی افزود: در سال ۸۸ به دلیل استفاده زیاد از برق غیرمجاز میزان بار تحویلی با میزان بار مصرفی همخوانی نداشت ضمن آنکه موضوع فراوانی سرقت سیم برق در آن زمان نیز مشکلات دیگری را از جمله قطعی مکرر برق را موجب می شد

 

 

آبادان نیوز ،خبر آبادان ،اخبار آبادان  

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: