مدیرکل بهزیستی خوزستان در حاشیه افتتاح نمایشگاه پیش‌گیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین:5 مرزی خوزستان در معرض خطر انفجار مین قرار دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان نیوز:نمایشگاه پیش‌گیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین و مهمات عمل نکرده در اهواز افتتاح شد.

به گزارش آبادان نیوز: مدیرکل بهزیستی استان خوزستان  در حاشیه افتتاح نمایشگاه پیش‌گیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین و مهمات عمل نکرده، اظهار داشت: این نمایشگاه با همکاری معاونت توسعه امور پیش‌گیری اداره‌کل بهزیستی و پنج شهرستان مرزی و در معرض خطر انفجار مین شامل آبادان، خرمشهر، شوش، هویزه و دشت آزادگان برپا شد.

غلامرضا صدیق‌راد، هدف از برپایی این نمایشگاه را آگاه‌سازی افراد جامعه، مسافران نوروزی و راهیان‌نور از خطرات انفجار مین و مهمات عمل نکرده در مناطق آلوده برای پیش‌گیری از معلولیت‌های ناشی از آن عنوان کرد.

وی عنوان کرد: این نمایشگاه در محل ورودی جاده اهواز ـ اندیمشک واقع شده و تا ۱۶ فروردین در معرض دید عموم است.

مدیرکل بهزیستی استان خوزستان اضافه کرد: محتوای این نمایشگاه شامل بروشور، پمفلت، بسته‌های تبلیغاتی، پازل مین و کلاس نقاشی برای کودکان، کلاس‌های آموزشی برای ارتقاء آگاهی از این نوع خطرات، لوح فشرده حاوی انیمیشین با موضوع آگاه‌سازی و پیش‌گیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار و همچنین ماکت آموزشی مناطق آلوده است که بسته حاوی مجموعه اقلام تبلیغاتی به صورت رایگان در اختیار بازدیدکنندگان و مسافران قرار می‌گیرد.

صدیق‌راد توضیح داد: از میان تمام سلاح‌هایی که در طی سال‌های متمادی برای استفاده در جنگ‌ها ساخته شده‌اند، کمتر سلاحی است که از مین مضرتر و کشنده‌تر باشد، مین‌ها گسترده‌ترین، مرگ‌آورترین و پابرجاترین شکل آلودگی هستند که تاکنون بشر با آن درگیر بوده است.

وی تأکید کرد: براساس آمارهای موجود، ایران در سال‌های اولیه بعد از اتمام جنگ تحمیلی از نظر وسعت آلودگی به مین، دومین کشور آلوده جهان پس از مصر بوده و در استان‌های مرزی غرب کشور از جمله استان خوزستان در شهرستان‌های آبادان، شوش، هویزه، خرمشهر و سوسنگرد در طی هشت سال دفاع مقدس در مساحتی حدود ۲/۴ میلیون هکتار، حدود ۱۶ میلیون مین کار گذاشته شده است‌.

مدیرکل بهزیستی استان خوزستان تشریح کرد: طرح پیش‌گیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین و مهمات عمل نکرده پس از بررسی گروه‌های در معرض خطر به ترتیب اولویت گروه‌های دانش‌آموزی، دامداران و کشاورزان تعیین شدند و هدف نهایی از اجرای طرح فوق ارتقاء سطح سلامتی و پیش‌گیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین است.

صدیق‌راد افزود: از آغاز شروع طرح تا کنون، کارشناسان بهزیستی در پنج شهرستان آلوده به ۱۳ هزار و ۳۷۰ دانش‌آموز در سطح آموزش و پرورش، یک‌هزار و ۸۸۱ نفر نهضت سوادآموزی، ۲۲ هزار و ۹۲۲ نفر از دامداران و کشاورزان، یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از عشایر، ۲ هزار و ۳۲۰ نفر کاروان‌های راهیان‌نور و ۵۰۰ نفر نظامی آموزش‌های پیش‌گیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین ارائه کرده‌اند.

 

 

اخبار آبادان،خبر خوزستان،آبادان،آبادان نیوز

 

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: