کد خبر: ١٤٧٤٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/05/09-١٩:١٩

فرماندار ویژه آبادان گفت:با وجود قرار گرفتن این شهرستان بین دو رودخانه همچنان مردم ، نخل ها و دام هایمان تشنه اند و هرگز سیراب نمی شوند.

 

آبادان نیوز : فرماندار ویژه آبادان گفت:با وجود قرار گرفتن این شهرستان بین دو رودخانه همچنان مردم ، نخل ها و دام هایمان تشنه اند و هرگز سیراب نمی شوند.

به گزارش آبادان خبر ، زین العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان دیروز در نشست بررسی آخرین وضعیت راه اندازی فاز ۲ پالایشگاه این شهرستان بر لزوم اهتمام مجلس شورای اسلامی برای تصمیم‌گیری جزیره‌ای و انقلابی نسبت به رسیدگی به وضعیت و مشکلات شهرستان‌های آبادان و خرمشهر تاکید کرد.

او خطاب به رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: اعتماد و اعتقاد لازم را بر همراهی شما با نمایندگان شهر‌های آبادان و خرمشهر در احقاق حق این دو شهر دارم، آنچه آبادان و خرمشهر در طول دوران مجالس مختلف با وجود اینکه در هردور ه ۴ نماینده در مجلس عایدشان شد باز این دو شهرستان شاهد وضعیت نابسامانی است.

هدر رفتن آب رودخانه اروند و بهمنشیر

فرماندار ویژه شهرستان آبادان گفت: چرا آب دو رودخانه اروند و بهمنشیر که یکی بین المللی و دیگری ملی است به هدر می‌روند؟

موسوی تصریح کرد: مامی توانیم به صورت روزانه خروجی و ورودی آب رودخانه بهمنشیر را کنترل می‌کنیم منتهی با احداث سد سلولی بالادست بهمنشیر، معلوم نیست که آب خروجی این رودخانه به کجا می‌رود و چه استفاده‌ای از آن می‌شود.

او گفت: متاسفانه از رودخانه بهمنشیر به جز در بحث کانال‌های سنتی در دیگر زمینه‌ها همچون ساحل سازی، تجاری و کشاورزی از آن استفاده نمی‌شود.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان افزود: با وجود قرار گرفتن آبادان بین دو رودخانه همچنان مردم، نخل‌ها و دام هایمان تشنه اند و هرگز سیراب نمی‌شوند.

موسوی با اشاره به فاصله حدود ۲۰ متری برخی انهار سنتی از اروند رود، عنوان داشت: در حالی که با ۴ آب شیرین کن در کنار آبادان ما می‌توانیم پایدار‌ترین آب را در دو بخش شرب و کشاورزی در سطح شهرستان آبادان داشته باشیم، اما نمی‌دانم چه سیاستی است که ما امکان استفاده بهینه از این دو رودخانه‌ی خدادادی را نداریم و از آن محرومیم ضمن اینکه از این آب نیز هیچ استفاده صنعتی، تجاری و گردشگری نمی‌شود.

او گفت: در ماده‌ی ۲ برنامه ششم توسعه چنین آمده که آنچه تصمیم در مورد مسائل زیست محیطی و آب و صنعت گرفته می‌شود بایستی از اروند تا مکران باشد و این همان اروندیست که بدون استفاده منتظر اجرای این قانون است، اما رها شده است.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان تصریح کرد: تقاضای ما ازمجلس این است که برای یک بار هم که شده در مجلس تصمیمات اساسی و بودجه‌های مناسب برای آبادان و خرمشهر جنگ زده گرفته شود تا آن مشکلاتی که صرفا به مناسبت جنگ تحمیلی برای آبادان و خرمشهر رخ داده و همچنان باقی مانده اند با یک تصمیم انقلابی و جهادی نمایندگان مجلس یازدهم برطرف شود.

فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برای بازدید از پروژه فاز ۲ پالایشگاه آبادان و همچنین سد سلولی پایین‌دست بهمنشیر دیروز وارد آبادان شد و مورد استقبال فرماندار ویژه شهرستان آبادان و نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

پیش از بازدید رئیس کمیسیون انرژی مجلس نشستی در پالایشگاه آبادان در خصوص آخرین وضعیت برگزار شد.

شایان ذکر است پس از این نشست رئیس کمیسیون انرژی مجلس از روند اجرایی پروژه فاز ۲ پالایشگاه آبادان دیدن کرد، بازدید از سد پایین‌دست بهمنشیر که مدتی است روند اجرایی پروژه آن متوقف گردیده است، از دیگر برنامه‌های دکتر فریدون عباسی در سفر به آبادان بود.

در بازدید از سد سلولی بهمنشیر مقرر شد سازمان آب و برق خوزستان در هفته آتی نسبت به درخواست اعتبار لازم برای از سرگیری پروژه اقدام نماید تا از سوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصمیمات جدیدی در خصوص تامین اعتبار لازم صورت پذیرد.

 

 

 

 

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: