کد خبر: ١٤٦١٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/04/26-٠٩:١٥

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: مرز شلمچه در نقشه‌های بین‌المللی مجهزترین، بهترین و بزرگترین مرز تجاری ایران با عراق است

 

آبادان نیوز : عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: مرز شلمچه در نقشه‌های بین‌المللی مجهزترین، بهترین و بزرگترین مرز تجاری ایران با عراق است.

به گزارش آبادان خبر ،مسعود خیاط زاده عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان با اشاره به مزیت‌های مرز بین‌المللی شلمچه گفت: این مرز دارای راه‌های مواصلاتی همچون زمینی، ریلی و دریایی است که از شمال تا جنوب کشور هیچ مرزی چنین امکاناتی ندارد و همین موضوع باعث شده است که به یکی از مزیت‌های تجاری استان خوزستان و منطقه آزاد اروند تبدیل شود.

او افزود: در سفری که در سال ۹۷ با رئیس جمهور به کشور عراق داشتم در خصوص خط ریلی مذاکراتی صورت گرفت و چنانچه تکمیل شود به طور حتم می‌تواند باعث افزایش صادرات شود.

اشتغال زایی در مرز بین المللی شلمچه

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان با اشاره به تعطیلی سه ماهه مرز شلمچه، گفت: در مدتی که مرز بین‌المللی شلمچه تعطیل بود به نیروی اشتغال ضربه بزرگی وارد شد.

خیاط زاده میزان اشتغال مستقیم روزانه مرز بین‌المللی شلمچه را چندصد نفر عنوان کرد و گفت: کارگری، حمل و نقل، دفاتر اداری، ترخیص کاران و حق‌ العملکاران از جمله مشاغل مرز بین‌المللی شلمچه است که پس از بسته شدن این مرز آمار تقریبا به صفر رسید.

او افزود: چنانچه سازمان منطقه آزاد اروند محوطه شلمچه را بهسازی کند باعث ارتقای آن می‌شود زیرا محوطه آن مقداری کم است البته در خصوص زیرساخت‌ها این سازمان اقدامات خوبی انجام داده است.

 

 

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: