کد خبر: ١٣٣٤٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/01/06-٢١:١٠

دکتر سارا مبارک معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:روش ابتکاری متخصصان بیمارستان طالقانی آبادان بر روی ۳۰ بیمار کرونایی، میزان مرگ و میر بیماران حاد را به صفر رساند.

 

آبادان نیوز: دکتر سارا مبارک معاون آموزشی و پژوهشی  دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:روش ابتکاری متخصصان بیمارستان طالقانی آبادان بر روی  ۳۰ بیمار کرونایی، میزان مرگ و میر بیماران حاد را به صفر رساند.
به گزارش آبادان خبر،‌ وی چهارشنبه شب اظهار داشت: تیم تحقیقاتی دانشکده علوم پزشکی آبادان از ابتدای مشاهده نخستین علائم این بیمار در منطقه تحقیقاتی را در این زمینه آغاز و با تشکیل تیم تخصصی تصمیم گرفت از داروهایی استفاده کند که به بهبود این بیماری کمک شود.

وی افزود:پس از اخذ مجوز از وزارت بهداشت و کد ملی اخلاق در پژوهش و با رضایت بیماران و خانواده آنها این روش دارویی که کاملا جدید می باشد بر روی پنج بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه استفاده شد که نتایج آن بسیار امیدوار کننده بود و باعث شد تا این بیماران از بخش مراقبت‌های ویژه مرخص شوند.

دکتر مبارک افزود:در مرحله دوم نیز این داروها برای ۱۰ بیمار کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه که کاهش هوشیاری داشتند استفاده شد که خوشبختانه نتایج به دست آمده رضایت بخش و سطح هوشیاری بیماران افزایش و نتایج خوب و امیدوار کننده ای داشت.

وی اظهار داشت:تاکنون این ترکیب دارویی برای ۳۰ بیمار بدحال مورد استفاده قرار گرفته که نتایج این دارو کامل مفید و امیدوارکننده بوده است و در روز گذشته ۲ بیمار بدحال که با علاوم سطح هوشیاری بسیار پایین در بیمارستان طالقانی بستری بودند با حال عمومی خوب مرخص شدند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:بر اساس تحقیق انجام شده این ترکیب دارویی نه در چین و نه در هیچ کشور دیگری برای بیماران کرونایی مورد استفاده قرار نگرفته است و مقاله علمی آن آماده شده و درصدد چاپ نتایج این تحقیق در یکی از نشریات معتبر داخلی و خارجی هستیم. 

به گفته وی از ۲۹ اسفند که این داروی ترکیبی برای بیماران کرونایی در آبادان استفاده می شود هیچ مورد فوتی به وقوع نپیوسته و روند ترخیص بیماران سرعت یافته و طول مدت درمان آنها نیز کاهش یافته است. 

تاکنون بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی ۳۸ بیمار در آبادان ، ۴۳ بیمار در خرمشهر و ۱۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شادگان شناسایی شده‌اند ضمن اینکه تاکنون ۶۶ بیمار پس از بهبودی از بیمارستان طالقانی آبادان مرخص شدند و ۹ نفر از بیماران کرونایی  قبل از ۲۹ اسفند ماه نیز فوت کردند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان خبر

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: