کد خبر: ١٣٣٣٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/01/05-١٩:١٦

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان:شمار مبتلایان کرونایی در جنوب غرب خوزستان به ۹۷ بیمار رسید.

 

 

 

آبادان نیوز:رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به افزایش ۷ مورد جدید ابتلا به بیماری کرونا، گفت: شمار مبتلایان کرونایی در جنوب غرب خوزستان به ۹۷ بیمار رسید.

آبادان خبر،شکرالله سلمان زاده با بیان اینکه از ابتدای آغاز اپیدمی بیماری کرونا ۱۵ هزار و ۸۹۷ مورد مراجعه کننده با عارضه تنفسی به مراکز درمانی محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان داشتیم، اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و ۳۴ بیمار بستری شدند که حدود ۹۲۱ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

او با اشاره به ابتلای ۷ مورد جدید به کرونا در شبانه روز گذشته، گفت: تعداد کل مبتلایان جنوب غرب خوزستان به ۹۷ نفر افزایش یافت که به تفکیک در آبادان ۳۸ مورد، خرمشهر ۴۲ مورد و شادگان نیز ۱۷ بیمار مشاهده و ثبت شده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه در حال حاضر ۷۳ بیمار بستری شده در بیمارستان آیت الله طالقانی در حال دریافت خدمات هستند، افزود: در روز گذشته آمار بیماران بستری شده ۱۲ نفر بود که خوشبختانه در مقابل نیز ۱۴ نفر بهبود یافته و ترخیص شده داشتیم که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و تعداد ترخیص شدگان بیشتر از بستری ها بشود. البته قصد دادن امیدواری کاذب به مردم را ندارم که اینگونه وانمود بشود که اوضاع بهتر یا خوب شده، اما با رعایت بهتر هشدارها از سوی شهروندان می توانیم به این مهم دست یابیم.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان اضافه کرد: خوشبختانه از مجموع مبتلایان این محدوده تا کنون ۶۱ نفر بیمار قطعی با حال عمومی خوب بهبود یافته و ترخیص شدند. البته از همه بیماران بهبود یافته که به خانه بازگشتند می خواهم حداقل دو الی سه هفته در خانه بمانند و بیرون نیایند تا به بهبودی کامل برسند. ما هم مرتب پیگیر شرایط بهبودی این دسته از بیماران در دوران نقاهت هستیم.

سلمان زاده در پایان از ایجاد یک نقاهتگاه برای نگهداری از بیماران بهبود یافته در دوران نقاهت خبر داد.

لازم به ذکر است که آمار فوتی های ناشی از بیماری کرونا در جنوب غرب خوزستان از سه روز گذشته تا کنون تغییری نداشته و همان ۹ مورد شامل ۳ نفر در آبادان، ۵ مورد در خرمشهر و یک مورد در شادگان می شود که اکثرا دارای سن بالا و بیماری زمینه ایی بودند.

همچنین آمار روز گذشته ابتلا به بیماری کرونا در شهرهای آبادان و خرمشهر و شادگان متوقف شده بود که پیش از این در دو روز گدشته ۹۰ نفر اعلام شده بود.

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان خبر،خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،دانشکده علوم پزشکی آبادان،رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان،شکرالله سلمان زاده 

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: