کد خبر: ١٠٨٣٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1398/01/26-١٢:٠٠

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان از اجرایی شدن طرح شهروند سالم در هفته سلامت با مشارکت شهرداری و تاکید بر شعار هفته سلامت خبر داد.

 

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان از اجرایی شدن طرح شهروند سالم در هفته سلامت با مشارکت شهرداری و تاکید بر شعار هفته سلامت خبر داد.

به گزارش آبادان نیوز ، دکتر شکراله سلمان‌زاده صبح امروز بیان کرد : هفته سلامت فرصت مناسبی برای تعامل هرچه بیشتر با نهادهای مرتبط با حوزه سلامت است.

وی افزود: در هفته سلامت امسال پروژه‌های باقیمانده از دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه شعار هفته سلامت امسال«مراقبت‌های بهداشتی اولیه راهی برای پوشش همگانی سلامت» تاکید بر مراقبت‌های بهداشتی و پوشش

همگانی سلامت دارد، افزود: این مراقبت‌ها در 35سال گذشته بر جمعیت روستایی که 70درصد جمعیت کشور تمرکز داشت.

وی بیان کرد: باید تلاش کنیم تا ضمن توجه به روستاییان در قالب طرح تحول نظام سلامت، در حوزه بهداشت به پوشش همگانی سلامت در بخش شهری نیز توجه کنیم.

دکتر سلمان‎‌زاده تصریح کرد: اساس پوشش همگانی سلامت افزایش سطح سواد سلامت جامعه و آموزش خودمراقبتی است که برای رسیدن به آن آموزش همگانی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

در طرح شهروند سالم مواردی همچون آموزش همگانی سلامت و خودمراقبتی در پارک‌ها، اماکن پرتردد و حاشیه شهرها، ایجاد کیوسک سلامت در فضاهای عمومی برای غربالگری سلامت و

تردد اتوبوس سلامت در سطح شهرها و نقاط کمتر برخوردار، اجرایی می‌شود. 

 

 

 

 

 

 

 آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: