کد خبر: ٦٠٨٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/03/29-١٢:٢٦

جعبه قرص هوشمند با قابلیت ارسال پیامک و اعلام هشدار مصرف دارو در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی آبادان طراحی و ساخته شد.

 

جعبه قرص هوشمند با قابلیت ارسال پیامک و اعلام هشدار مصرف دارو در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی آبادان طراحی و ساخته شد.

به گزارش آبادان نیوز،جعبه قرص هوشمند با قابلیت ارسال پیامک و اعلام هشدار مصرف دارو، وسیله‌ای با چهار خانه‌ی مجزا برای یادآوری مصرف دارو در زمان تنظیم شده است. 
سرپرست مرکز رشد و مجری این طرح افزود:در ابتدای کار با دستگاه ضمن تنظیم زمان و تاریخ می توان برای هر کدام از خانه‌های دستگاه یک زمان مصرف دارو تعریف و نام دارو را برای نمایش در صفحه نمایش، تنظیم کرد و دستگاه در زمان مشخص‌شده با صدای بلندی بوق و چراغ قرمز رنگ زمان مصرف دارو را اعلام می کند. 
میلاد جانقربان گفت:درصورتی‌که به هر دلیلی قرص محفظه‌ی مشخص‌شده مصرف نشود، یک پیامک با متن دارو مصرف نشد به شماره تلفن همراهی که در تنظیمات دستگاه وارد کرده ایم ارسال می شود. 
وی اضافه کرد:قابلیت ثبت 2 شماره تلفن همراه در این جعبه برنامه‌ریزی شده که برای افراد مسن می‌تواند شماره تلفن پرستار یا یکی از فرزندان وی باشد.
جانقربان گفت: مصرف‌کننده هیچگاه قرص‌های خود را فراموش نخواهد کرد و حتی برای داروهایی تزریقی یا شربت که نمی‌توان آنها را داخل محفظه‌ها قرار داد می‌توان یک زمان مصرف تعریف کرد و محفظه را خالی گذاشت. 
وی افزود: این اختراع توسط مرکز رشد فناوری سلامت دانشکده علوم پزشکی ابادان طراحی شده و هرگونه تغییر و یا افزودن دیگر قابلیتها در آن وجود دارد.
وی افزود: این محصول دانش‌بنیان اوایل امسال توسط کارشناسان معاونت علمی ریاست جمهوری مورد بازدید و کارشناسی قرار گرفت و مراحل صدور مجوز دانش‌بنیانی محصول در مرحله نهایی است

 

آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان نیوز،جعبه قرص هوشمند

منبع:ایرنا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: