کد خبر: ٥٩٣٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/02/21-١٢:٥٠

هواپیمای قدیمی شرکت ملی نفت که پروازهای اختصاصی با آن انجام می شد، برای انتقال به پارک موزه ساحلی نفت آبادان، در فرودگاه اهواز بارگیری شد.

 

 

 

 

 

 

رئیس روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان گفت: هواپیمای قدیمی شرکت ملی نفت که پروازهای اختصاصی با آن انجام می شد، برای انتقال به پارک موزه ساحلی نفت آبادان، در فرودگاه اهواز بارگیری شد.

به گزارش آبادان نیوز رضا نعیمی  اظهار کرد: این هواپیما که از نوع فوکر ۲۷ است، حدود ۵۵  سال قدمت دارد و توسط کارشناسان بخش گردآوری اشیای موزه نفت، مورد شناسایی قرار گرفته است. 

وی افزود: طبق هماهنگی های انجام شده، این هواپیما در فرودگاه اهواز، مونتاژ و به مقصد اسکله موزه آبادان بارگیری شد تا پس از انجام عملیات مرمت و بازسازی، در این جایگاه، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد.

وی با اشاره به طول ۳۰ متری این هواپیما تصریح کرد: از این نوع هواپیما تنها چند نمونه نادر در موزه های هوایی جهان وجود دارد.

به گفته نعیمی، هر بال این هواپیما دارای یک موتور ملخی است که حدود ۱۰ متر طول دارد.

رئیس روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان گفت: نخستین پرواز این هواپیما ۵۴ سال پیش از انگلیس به فرودگاه تهران انجام شد.

نعیمی بیان کرد: پس از آن که هواپیما در اختیار شرکت نفت قرار گرفت، در نخستین پرواز داخلی اش در فرودگاه آبادان به زمین نشست. 

مجری مقیم طرح پارک موزه ساحلی آبادان اظهار کرد: این هواپیمای اختصاصی شرکت ملی نفت در ۱۸ سال گذشته در فرودگاه اهواز نگهداری می شده که برخی از قسمت های آن که دچار زنگ زدگی موضعی و سطحی شده به آسانی قابل مرمت است.

وی تصریح کرد: در پارک موزه ساحلی نفت آبادان همچنین جرثقیل های اکوان و گوگرد مستقرند که این جرثقیل ها در جابجایی تجهیزات پالایشگاه آبادان و انتقال تجهیزات جنگی در جنگ جهانی دوم نقش به سزایی داشته اند.

اخبار آبادان ،خبر آبادان ،آبادان نیوز

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: