کد خبر: ٥٦٤١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/10/23-١٠:٢١

عضو کمیسیون انرژی مجلس: گزارش جامع آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی ماهشهر پس از تصویب برنامه ششم توسعه، به مجلس ارائه خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز ،علی گلمرادی با اشاره به گذشت بیش از پنج ماه از حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی اظهار کرد: کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گزارش جامعی از این حادثه تنظیم کرده که قبل از ارائه آن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی باید در این کمیسیون مطرح شود.

وی افزود: با توجه به اینکه اکنون مجلس به صورت دو یا حتی سه شیفته به بررسی برنامه ششم توسعه به عنوان اولولیت اول پرداخته است، ارائه گزارش جامع آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی به بعد از تصویب این برنامه موکول شده است و احتمالا در اواسط هفته آینده این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

نماینده ماهشهر در خصوص علل به تعویق افتادن بیش از پنج ماهه ارائه گزارش جامع پتروشیمی بوعلی، تصریح کرد: حادثه پتروشیمی بوعلی باید به صورت همه‌جانبه مورد بررسی قرار می‌گرفت. تنظیم یک گزارش جامع، دقیق و کامل که تمام اطلاعات را در بر داشته باشد، حتی اگر مستلزم زمانی طولانی هم باشد، اشکالی ندارد اما برای تنظیم یک گزارش کلی و فاقد اطلاعات دقیق زمان زیادی نیاز نیست.

گلمرادی با بیان اینکه در تنظیم گزارش جامع آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی این حادثه به عنوان یک فرصت و تجربه در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: این حادثه را باید یک فرصت و تجربه دانست تا در هنگام بروز حوادث مشابه از تجارب آن جهت پیشگیری‌های لازم استفاده و حوادث مشابه تکرار نشود.

وی در خصوص عمدی یا سهوی بودن حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی اظهار کرد: پس از ارائه گزارش جامع این حادثه در کمیسیون انرژی بحث و بررسی میان اعضا کمیسیون، عمدی یا سهوی بودن این حادثه مشخص می‌شود. در وهله اول سهم علل فنی و تاسیساتی و انسانی در بروز این حادثه و همچنین نحوه اقدامات صورت گرفته برای مقابله با آتش‌سوزی و میزان امکانات در دسترس جهت مقابله با این حادثه در کمیسیون بررسی می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه قطعا بخشی از عوامل و علل بروز آتش‌سوزی پتروشیمی به عامل انسانی برمی‌گردد، تصریح کرد: عمدی یا غیرعمدی بودن و همچنین سهل‌انگاری‌های انسانی در روز این حادثه باید مورد توجه قرار بگیرد. گزارش جامع آتش‌سوزی پتروشیمی به علل عوامل مختف بروز این حادثه، اقدامات ایمنی صورت گرفته، نحوه بازرسی‌های ادواری و اقدامات پیشگیرانه و ... می‌پردازد.

گلمرادی عنوان کرد: در گزارش جامع پتروشیمی بوعلی طبق بررسی‌های اولیه شرکت بیمه، میزان خسارت این حادثه 250 تا 300 میلیارد تومان برآورد شده است. البته پس از این حادثه از سوی پتروشیمی میزان خسارت وارد شده جهت اخذ خسارت بیشتر و حدود 500 میلیارد تومان عنوان شده بود.

آبادان نیوز ،اخبار ماهشهر ،خبر ماهشهر ،اخبار خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: