کد خبر: ٥٦٣٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/10/22-١٠:٠٢

طرح واکسیناسیون بیماری سرخک در بندر ماهشهر به پایان رسید و در این طرح 90 هزار نفر در این شهرستان واکسینه شدند.

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز ،رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندر ماهشهر گفت: طرح واکسیناسیون بیماری سرخک در بندر ماهشهر به پایان رسید و در این طرح 90 هزار نفر در این شهرستان واکسینه شدند.

نایب فدایی امروز اظهار کرد: در تاریخ 8 دی‌ماه با مشاهده چندین مورد مشکوک به بیماری سرخک توسط همکاران ما در خانه‌های بهداشت و مراقبان سلامت طی گزارشات تلفنی، اجرای این طرح آغاز شد.

وی افزود: در قالب نظام سلامت، بر اساس شناسایی و مشاهده علائم بیماری حتی قبل از تأیید، همکاران ما با نظارت کامل در بخش‌های خصوصی و دولتی، اقدامات لازم برای مقابله با شیوع اینگونه بیماری‌ها را انجام می‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندر ماهشهر در ادامه با ارائه توضیحاتی در مورد بیماری سرخک، خاطرنشان کرد: این بیماری که قابل پیشگیری با واکسن است، از بیماری‌های ویروسی حاد به شمار می‌رود که در حال حاضر در سراسر جهان وجود دارد.

فدایی اضافه کرد: خوشبختانه ما در مرحله حذف این بیماری که عمدتا راه انتقال آن از طریق تنفسی (سرفه و عطسه) است، هستیم، اما باید به خاطر داشت که این بیماری قابل انتظار نیز هست.

معاونت شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر به مراحل اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: همکاران ما بلافاصله پس از مشاهده موارد مشکوک اقدام به بستری و درمان افراد بیمار کردند و در ادامه بعد از رصد موارد مشکوک در اطرافیان افراد بیمار، این طرح در سراسر شهرستان انجام گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه موارد مشکوک بیماری در شهرستان در حال افزایش بود و موجب کاهش سطح ایمنی افراد می‌شد، طی جلساتی با معاونت بهداشت دانشگاه جندی‌شاپور اهواز، مقرر شد دوز یادآور در شهرستان بندر ماهشهر برای حصول اطمینان از عدم شیوع این بیماری انجام شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندر ماهشهر در ادامه تصریح کرد: به طور معمول هر فرد در دوره عمر خود دو نوبت در 12 ماهگی و 4 الی 6 سالگی در برابر بیماری‌های سرخک، سرخچه و اوریون واکسینه می‌شود ولی برای اطمینان بیشتر در شهرستان بندر ماهشهر، افراد 9 ماه تا 15 سال بدون توجه به واکسیناسیون قبلی، واکسینه شدند.

فدایی با قدردانی از زحمات و تعامل خوب تیم‌های سلامت در اجرای این طرح اضافه کرد: همکاران ما در شهرستان با وجود عدم برنامه‌‌ریزی قبلی برای این طرح، انجام طرح مذکور را در 14 پایگاه سلامت، 11 خانه بهداشت و 11 مرکز سلامت شهری و روستایی سازمان‌دهی کردند.

این مسؤول با اشاره به استقبال خوب مردم شهرستان از این طرح، بیان کرد: به مدت یک هفته تیم‌های واکسیناسیون با اطلاع‌رسانی مناسب قبلی، در دو نوبت صبح و بعد از ظهر و روزهای تعطیل، 90 هزار نفر را در برابر این بیماری واکسینه کردند و اکنون جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

وی در پایان با اعلام آمادگی برای انجام واکسیناسیون افراد بازمانده از این طرح، اظهار کرد: در طی این مدت علاوه بر انجام اقدامات لازم درمانی، آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی خوبی بین مردم صورت گرفت که همکاری مسؤولان شهری و صنایع در اجرای مناسب این طرح قابل توجه بود و جای قدردانی بسیار دارد.

 

آبادان نیوز ،اخبار ماهشهر ،اخبار خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: