کد خبر: ٥٢٦٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/07/03-١٢:٠٧

آبادان از دیرباز محل دفاع از مرزهای ایران اسلامی بوده و در آینده نیز خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

نماینده آبادان با بیان این که مردم آبادان در طول محاصره فشارهای سنگینی تحمل کردند، گفت: مردم آبادان و نیروهای ارتش و بسیج، با تمام تلاش خود توانستند از مرزهای ایران اسلامی در جبهه های حق علیه باطل از آبادان دفاع کنند؛ آبادانی که متعلق به همه ایران است.

 

به گزارش آبادان نیوز،عامر کعبی گفت: آبادان از دیرباز محل دفاع از مرزهای ایران اسلامی بوده و در آینده نیز خواهد بود.

 

وی افزود: این شهر، با داشتن مردم غیور، خونگرم، صبور، دلسوز و بسیار فهیم و انقلابی ثابت کرده است که تمام مشکلات و ناملایمات و ناسازگاری‌ها را تحمل می‌کنند اما هجوم و اشغال کشور را به هیچوجه تحمل نمی‌کنند و نخواهند کرد.

 

کعبی ادامه داد: رژیم بعثی عراق در شهریورماه سال 59 حملات گسترده‌ خود را در مرزهای ایران از غرب تا جنوب کشور آغاز کرد و در جریان این حمله، شهرهای خرمشهر و آبادان مقاومت سنگین و شدیدی در جهت جلوگیری از ورود دشمن به آبادان از خود نشان دادند.

 

وی گفت: مردم تازه از انقلاب گذشته بودند و عمر انقلاب، کوتاه بود و با توجه به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی در آستانه تشکیل یک حکومت اسلامی بود، و ارتش و نیروهای امنیتی هنوز سازمان یافته و قدرتمند نبودند. در این شرایط، مردم با بصیرت و رشادت‌ و موضع‌گیری‌های خود و با شناخت دشمن، به هیچوجه حاضر نبودند شهرهای خود را به سادگی در اختیار دشمن قرار دهند.

 

نماینده آبادان افزود: مردم با تمام توان خود جنگیدند و با کمبود امکانات و سلاح‌های بسیار ساده در مقابل سنگین‌ترین سلاح‌های دشمن ایستادگی کردند.

 

وی ادامه داد: در نهایت با وجود مقاومت‌های بسیار شدید، متاسفانه پس از گذشت بیش از 30 روز، خرمشهر به دست دشمنان اشغال شد و آبادان عزیز ماه‌ها محاصره شد.

 

کعبی اظهار کرد: با بیان این که مردم آبادان در طول محاصره فشارهای سنگینی تحمل کردند، افزود: مردم آبادان و نیروهای ارتش و بسیج، با تمام تلاش خود توانستند از مرزهای ایران اسلامی در جبهه های حق علیه باطل از آبادان دفاع کنند؛ آبادانی که متعلق به همه ایران است.

 

وی افزود: در جریان دفاع مقدس، زیرساخت‌های آبادان از جمله تاسیسات آب شرب و صنعت، کشاورزی، بهداشت و اشتغال در آبادان از بین رفت. این در حالی است که آبادان در گذشته منشا خیر برای همه ایران بود و از دورترین نقاط کشور در آبادان مشغول به کار بودند و این شهر رونق بسیار شگرفتی داشت.

 

نماینده آبادان اظهار کرد: متاسفانه در دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین در دوران بازسازی که بدون یک برنامه صحیح انجام شد، مشکلاتی برای آبادان به وجود آمد که این مشکلات همچنان باقی است.

 

وی با اشاره به تلاش ها برای بازسازی شهر آبادان گفت: تلاش بسیاری برای کمک به آبادان انجام شد و هزینه‌های هنگفتی هم صرف شد ولی متاسفانه این هزینه‌ها بجا و بموقع و با برنامه ای صحیح صرف نشده است.

 

کعبی افزود: از مسئولان استانی و مسئولان ملی خصوصا در دولتی که دولت تدبیر، امید و اعتدال است، توقع داریم که به مشکلات آبادان در زمینه اشتغال، نفت تجارت و بازرگانی بیشتر توجه کنند.

 

 

 

عامر کعبی،بهمنشیر ،آبادان ،دفاع مقدس ،نماینده آبادان ،آبادان نیوز ،اخبار آبادان

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: