کد خبر: ٥٢٣٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/06/24-١٠:٠١

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان از آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پالایشگاه آبادان از آذرماه سال جاری خبر داد.

 

 

 

 

 

 

 

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان از آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پالایشگاه آبادان از آذرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش آبادان نیوز ،دکتر عزیز الله شهبازی با اشاره به انجام مکان‌یابی و جانمایی پروژه فاز دوم پالایشگاه آبادان اظهار کرد: اگرچه این پروژه از نظر مساحت کوچکتر از پالایشگاه فعلی آبادان است اما امکانات و تجهیزات آن به روز است و از سوی دیگر آلایندگی کمتر ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان این‌که فرآورده‌های نفتی فاز دوم پالایشگاه آبادان به روزتر و مشتری‌پسندتر از پالایشگاه فعلی این شهرستان است، افزود: پروژه فاز دوم پالایشگاه آبادان با مشارکت کشور ایران و کشور چین اجرا خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که عملیات اجرایی این پروژه آذرماه آغاز شود.

دکتر شهبازی با اشاره به تشکیل یک ستاد در وزارت نفت جهت راه‌اندازی فاز دوم پالایشگاه آبادان خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز این پروژه ارزی - ریالی است و با اجرای این پروژه برای بیش از 2 هزار و 700 نفر اشتغالزایی خواهد شد. این پروژه در 3 یا 4 مرحله فازبندی شده و فکر می‌کنم اجرای آن حداقل بیش از 360 ماه زمان ببرد.

وی عنوان کرد: فاز دوم پالایشگاه آبادان در گذشته به علت مشکلاتی مسکوت مانده بود که در نهایت پس از پیگیری‌های نمایندگان آبادان، استاندار و مسئولین عالی وزارت نفت با اجرای این پروژه موافقت شد.

فرماندار آبادان با اشاره به آلایندگی‌ها و پسماندها پالایشگاه فعلی آبادان بیان کرد: پالایشگاه فعلی آبادان به علت فرسودگی اکثر تجهیزات و تأسیسات آن، آلودگی‌های زیست‌محیطی بسیاری ایجاد می‌کرد و با اجرای فاز دوم پالایشگاه این شهرستان مشکلات ناشی از پسماندهای پالایشگاه فعلی رفع خواهد شد.

 

 

 

 

،آبادان ،آبادان نیوز ،خبر آبادان ،اخبار آبادان 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: