امام جمعه آبادان با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا از سوی هیات‌های مذهبی گفت:آیین‌های عزاداری محرم و ویژه برنامه‌های مذهبی باید با حفظ پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

 

آبادان نیوز : امام جمعه آبادان با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا از سوی هیات‌های مذهبی گفت:آیین‌های عزاداری محرم و ویژه برنامه‌های مذهبی باید با حفظ پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

به گزارش آبادان خبر ، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی آبادان خواستار برگزاری آیین عزاداری ماه محرم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی شد و افزود:سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری مراسم‌های مذهبی در ایام شیوع کرونا فصل‌الخطاب برنامه‌های عزاداری در محرم است .

وی اظهار داشت:: مداحان باید فرهنگ رعایت بهداشت،  فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک زدن و به طورکلی پروتکل‌هایی که ستاد مقابله با کرونا اعلام کرده را ترویج کنند و در این شرایط به جای تاکید صرف به عزاداری که در جای خود ارزشمند است، به ترویج پروتکل‌های لازم برای این ایام نیز بپردازند تا علاوه بر برگزاری مجالس باشکوه به عزاداران نیز آسیبی وارد نشود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور گفت: در وضعیت شیوع ویروس کرونا، بزرگداشت عید غدیرخم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و توجه خاص به فاصله گذاری فیزیکی، محور فعالیت‌های فرهنگی قرار گیرد.

وی ضمن تاکید بر آذین‌بندی خیابان‌ها و میدان‌های شهر به مناسبت عید غدیر خم افزود: عید غدیر امسال با رعایت اصول بهداشتی، هرچه زیبا، باشکوه و پرشورتر برگزار شود.

امام جمعه آبادان غدیر را افتخاری بزرگ برای تمامی مسلمانان جهان و مایه وحدت تمامی ادیان و تقریب مذاهب و ادیان جهان دانست و گفت: غدیر زمینه‌سازی ظهور حضرت بقیه الله(عج) است و زمینه ناامیدی و نابودی کفار را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور به اهداف ستاد غدیر خم در شهرستان آبادان اشاره کرد و افزود: این  برنامه‌ها ابزار و وسیله‌ای برای تقویت ولایت‌مداری و ترویج فرهنگ غدیر در منطقه و تبیین ولایت امام علی (ع) برای نسل جوان است.

۱۸ مردادماه امسال مصادف با عید سعید غدیر خم است.

 

 

 

 

منبع:ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: