کد خبر: ٢٦٦٤٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/05/27-١٦:١٨

در بازدید معاون وزیر صمت از سایت صنعتی آبادان

اهتمام برای اصلاح زیرساخت‌ها و حمایت از تولید در منطقه آزاد اروند

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر به منطقه آزاد اروند و بازدید از سایت صنعتی آبادان، بر اصلاح زیر‌ساخت‌ها و حمایت از بخش تولید منطقه، تاکید کرد.

 

به گزارش آبادان نیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، دکتر رسولیان؛ معاون وزیر صمت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بازدید از سایت صنعتی شماره ۱ آبادان از زیر ساخت‌های این شهرک بازدید و نسبت به روند اجرای پروژه‌های در دست اجرا، کسب اطلاع کرد‌.

معاون وزیر صمت، به همراه معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند، همچنین آقایان مولوی و مختار نمایندگان مردم آبادان در مجلس و مدیران استانداری خوزستان، از برخی خطوط تولید و طرح‌های توسعه دو کارخانه سایت صنعتی شماره یک آبادان و نحوه فعالیت یک کارخانه تولید مواد شیمیایی بازدید کرد‌.
در این بازدید از خط تولید جدید شرکت صنعت الکتریک ایرانیان، در سایت صنعتی شماره ۱ آبادان رو‌نمایی شد‌.
این خط تولید، ظرفیت تولید لامپ‌های LED، فیوز‌ برق و سایر ملزومات خانگی و اداری را به مجموعه تولیدات خود افزوده است.

همچنین در ادامه این بازدید، طرح توسعه و خط تولید پالت‌‌های پلی‌اتیلن شرکت شمس جاوید اروند، با حضور معاون وزیر صمت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سایت صنعتی شماره ۱ آبادان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

بازدید از روند فعالیت شرکت ماهان پالایش اروند تولید کننده میعانات سبک و سنگین، از دیگر برنامه‌های فرآیند بازدید رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سایت صنعتی شماره ۱ آبادان بود.

در خلال این بازدید، معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، به خبرنگاران گفت: برنامه منطقه آزاد با کمک شهرک‌های صنعتی، بهبود زیرساخت‌ها و تکمیل واحدهای نیمه کاره است.

علی خانی افزود: امروز در بازدیدی که معاون وزیر و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی از سایت صنعتی شماره ۱ آبادان داشت، بنا بر هماهنگی‌هایی پیشین، مقرر است که سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت شهرک‌های صنعتی جلسه ای مشترک به اتفاق داشته باشند تا تفاهم‌نامه‌ای را در راستای توسعه این سایت صنعتی داشته باشند.

وی تصریح کرد: پیش از این تعهداتی فی مابین سازمان منطقه اروند و شرکت شهرک‌های صنعتی ایجاد شده بود که به یاری خدا بخشی از تعهدات دو طرف انجام شد و این پروژه ها هم اکنون فعال هستند، و به یاری خداوند تا پایان سال همه پروژه‌های جاری ما به اتمام خواهد رسید.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، یادآور شد: در تفاهم نامه‌های جدید موارد و معضلاتی که شرکت شهرک‌ها و سازمان منطقه آزاد با یکدیگر داشتند، به نوعی مشکل واحدهای صنعتی بود که بنا شد در تفاهم نامه امروز پیش‌بینی و مراحل رفع آن طی شود، امضا می‌شود و منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه یک سری پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در توافق پیش‌رو لحاظ خواهد شد،یادآور شد: به ازای این که سازمان منطقه آزاد اروند اینجا هزینه می‌کند، شرکت شهرک‌ها نیز باید هزینه کند و امیدواریم که اتفاقات خوبی رخ دهد و شاهد توسعه تولید در اروند باشیم.

خانی خاطرنشان کرد: یک بخشی از مشکلاتی که اینجا وجود داشته تقریبا در یک سال اخیر طی توافقاتی که با شرکت شهرک‌ها انجام شده بود مرتفع شده ولی مدعی رفع کاملا آن نیستیم، بلکه بخش عمده‌ای از آن مرتفع شده، امیدواریم که در تفاهم‌نامه جدید میزان مشکلات مختصری که وجود دارد نیز رفع شود.
بر اساس این گزارش، در ادامه برنامه‌های بازدید معاون وزیر صمت از منطقه آزاد اروند، وی به‌همراه هیات همراه با حضور در دفتر مدیرعامل این سازمان، ایشان نسبت به بیان دیدگاه‌ها، تبادل نقطه‌نظرات و ایراد موانع در راستای رفع و اثربخشی خدمات دولت جمهوری اسلامی در حیطه تولید و سایت‌های صنعتی منطقه آزاد اروند، به گفت‌وگو پرداختند‌‌.
در این نشست، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، با تاکید بر اینکه ایجاد زیر ساخت تا پشت دروازه سایت‌های صنعتی، بر عهده نهادهای دولتی است، اظهار کرد: تولیدکنندگان تا از وجود زیرساخت‌ها اطمینان حاصل نکنند، رقبتی برای سرمایه‌گذاری ندارند، بنابراین مصوبات دولت در خصوص شهرک‌های صنعتی باید انجام شود تا سازمان منطقه آزاد اروند تیز وظایف ذاتی خود را در قبال سرمایه‌گذاران بخش تولید صورت دهد.

محمدرضا اسکندری با بیان اینکه کارهای عمرانی شهرک باید انجام شود و مدیریت واحد صورت پذیرد، گفت: نباید دوگانگی و رقابت انجام گیرد و ما عوارض واحدهایی که افتتاح می‌شوند را پرداخت می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده، مدیریت واحد در حال شکل‌گیری است و با مدیریت واحد هدر رفت منابع نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: رقابتی در کار نخواهد بود و هرکاری که انجام گیرد به نام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و منابع لازم نیز برای تفاهم‌نامه‌های قبلی، تامین خواهد شد.

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: