کد خبر: ٢٦٥٨٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/05/23-١٢:١٥

در حال حاضر شهرک صنعتی آبادان جزو شهرک‌های تقاضامحور خوزستان است.

 

آبادان نیوز : مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی در خوزستان گفت: ۶۰ درصد صنایع راکد استان مشکل تامین منابع مالی دارند.

علی مهدی پور مشکل اصلی ۶۰ درصد صنایع غیرفعال در خوزستان را مالی عنوان کرد و افزود: حدود ۱۲ درصد آن‌ها مشکل بازار و ۸ درصد دیگر نیز مشکل تامین منابع مالی دارند.
وی مشکلات حقوقی، مدیریتی، فرسودگی خط تولید و ... را از دیگر مشکلات صنایع خوزستان برشمرد و خاطر نشان کرد: به منظور بررسی و رفع مشکلات این فعالان اقتصادی، کارگروهی به منظور احیا و راه اندازی مجدد واحد‌های راکد و افزایش ظرفیت تولید با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و بسیج مهندسان با نظارت معاونت اقتصادی استانداری خوزستان تشکیل شده است.
مهدی پور می‌گوید: در این کارگروه، از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی زیربط و بانک‌ها دعوت می‌کنیم و مشکلات و مسائل صنعتی که از سوی مشاوران ما احصا شده اند، مورد بررسی قرار می‌دهیم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی در خوزستان با بیان اینکه این کارگروه ذیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم مشکلات واحد‌های صنعتی را رفع کرده و آن‌ها را راه اندازی کنیم.

وی تعداد واحد‌های صنعتی فعال در خوزستان را یک هزار و ۲۰۰ واحد اعلام و اضافه کرد: این واحد‌ها توانسته اند برای حدود ۱۷ هزار نفر اشتغالزایی کنند، اما باید برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری، شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا سرمایه گذاران صنعتی در استان سرمایه گذاری کنند.
به گفته علی مهدی پور، در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی اهواز، دزفول، آبادان و شوشتر را جزو شهرک‌های تقاضامحور خوزستان هستند و سایر شهرک‌ها تقاضامحور نیستند.


منبع:خبرگزاری صداوسیما

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: