کد خبر: ٢١٧٢٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/04/30-١٣:٢٢

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان هشدار داد: کرونای دلتا خطری که باید جدی گرفته شود.

 

به گزارش آبادان خبر، دکتر شکرالله سلمان زاده با اشاره به تداوم روند افزایشی ابتلا و بستری در جنوب غرب خوزستان گفت: موارد بستری روزانه ی ما به بالای ۲۰۰ نفر رسیده است و مقارن با آن، رعایت دستورالعمل‌ها در پایین‌ترین حد ممکن است.

او با بیان اینکه تمام امید ما به مردم و رعایت دستورالعمل‌هاست افزود:ویروسی که در راه است سرایت پذیری بسیار بالایی دارد و ممکن است ظرفیت بیمارستان‌های ما، پاسخگوی این وضعیت احتمالی نباشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان ادامه داد: پنج بیمارستان ما آماده پذیرش بیماران مبتلا به کرونا هستند و امیدوارم با کمک مردم و مسئولان آمار ابتلا در منطقه کاهش شود.
وی با اشاره به اینکه اگر ویروس دلتا وارد منطقه شود، شرایط بسیار سخت خواهد شد، یادآور شد: در حال حاضر مورد مثبتی از این سویه بیماری در منطقه مشاهده نشده، اما باید فرض را بر این بگذاریم که این ویروس در منطقه وجود دارد چرا که اجتناب‌ناپذیر است و هنگامی که ویروس وارد کشور شود، کل کشور بدون استثنا درگیر آن خواهد شد و باید آماده تقابل با آن باشیم.
او همچنین با اظهار گلایه مندی نسبت به عدم استقبال از واکسیناسیون در منطقه گفت: این مشکل در شهرستان شادگان بیشتر به چشم می خورد و خواهش مندیم بزرگان گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال را به استفاده از واکسن ترقیب کنند چرا که تنها راه مطمئن برای پیشگیری از این بیماری واکسن است.

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز

منبع:خبرگزاری صدا و سیما 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: