کد خبر: ٢١٧٤٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/04/31-٢١:٥٩

محمود تیلا

 

آبادان خبر _ دوستی تماس گرفت و غمگین و دل آزرده و با بغض از حجم وقاحت ها و تخریب‌ها علیه سردار شهید سلیمانی گفت و گلایه کرد که چرا برخی دوستان ندانسته در زمین دشمن بازی می کنند و سردار رشید مقاومت را دشمن جوانان ایران می‌دانند!

ناخواسته به یاد علی علیه‌السلام افتادم. پس از ضربت خوردن حضرت امیرالمومنین علی (ع) در محراب نماز و در هنگام سجده، این خبر به گوش همه مردم در کوفه و نقاط دیگر رسید. برخی افراد در تعجب از این حادثه گفتند: «مگر علی بن ابی طالب نماز هم می‌خواند؟»
چگونه می‌شود که حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام که جانشین برحق رسول خدا و انتخاب شده‌ی خدای متعال و قرآن مجسم است، این‌گونه در میان مردم زمانه ی خویش، ناشناخته و مهجور بماند بطوری که حتی ایشان را در حد یک فرد نمازخوان نیز نمی‌شناسند؟ ترور شخصیت این امام معصوم به قدری قوی اجرا شده بود که در آخر، مردم حتی به نماز خواندن حضرت امیرالمومنین (ع) نیز شک داشتند و تعجب نمودند. این ترور شخصیت، با توجه به غافل و جاهل بودن مردم آن زمان و نداشتن هیچ‌گونه معرفتی نسبت به امام زمان خویش به سرانجام رسید.
اما در دوره‌ی معاصر ما هم شهید مظلوم بهشتی مصداق دیگری از این ترور شخصیت است. شهیدی که حضرت امام (ره) به مظلومیت وی تاکید می‌نمودند و فرمودند: «آنچه که من راجع به ایشان متاثر هستم، شهادت ایشان در مقابل آن ناچیز است مظلومیت ایشان در این کشور بود... من او را یک فرد متعهد، مجتهد، مدبر، علاقه مند به ملت، علاقه مند به اسلام و به درد بخور برای جامعه خودمان می دانستم.»
متاسفانه هم خودی های بازی خورده و هم عناصر وابسته به گروهک‌های شیطان صفت در حق او جفا نمودند. بدگویی افراد جاهل و مغرض که فریب شایعات و تبلیغات دشمن را خورده و بلندگوی جریانات سیاسی و گروهکی‌ها شده بودند و تهمت‌ها و افتراها و دروغ‌های آنها را باور کرده بودند، کار را به آنجا رسانده که به او تهمت وهابی بودن زدند و...
همان روزها شهید بهشتی به دوستی که از ناملایمات گلایه داشت گفته بود «این آسیاب به نوبت است؛ نوبت تو هم خواهد رسید»؛ گویا این آسیاب واقعاً به نوبت است و امروز نوبت به سردار سپهبد شهید سلیمانی رسیده است؛ نماد مقاومت و اسطوره‌ی ایران زمین.
البته امروز که عصر سلطه‌ی رسانه‌ها و جنگ نرم است این تخریب‌ها بیش از هر زمان دیگری شدت گرفته است. جهان در حال حاضر ساحت اطلاع رسانی را تحت سلطه و سیطره‌ی بی چون و چرای رسانه‌ها می‌گذراند.
رسانه‌ها آنچنان قادر به نفوذ در مسایل شخصی انسان‌ها شده اند که حتی ذائقه افراد را نیز دستکاری می‌کنند. امروزه قدرت نفوذ رسانه‌ها آنچنان فراگیرشده که حتی توان مقاومت و مقابله نیز به انسان‌ها نمی‌دهد که حتی بتوانند اندکی فکر کنند، تصمیم بگیرند، با اندیشه‌ی صحیح انتخاب کنند و... این‌گونه است که بسیاری به عروسک‌های خیمه شب بازی تبدیل شده‌اند که بازیگردان آنها رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی هستند؛ عروسک‌هایی فاقد هویت، شعور و وجدان و فکر.
و اینگونه است که سردار مظلومی را که نماد افتخار و سربلندی و مظهر مقاومت و آزادگی و دلاورمردی است و خواب را بر دشمنان جغرافیای مقاومت حرام کرده بود دگرگونه می‌شناسند!
هوشیار باشیم که مصداق این جمله‌ی مولا امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام نشویم که فرمود: «کسی که به هنگام یاری ولیّ (رهبر) خود، بخوابد با لگد دشمن از خواب بیدار خواهد شد.»

 

امیرالمومنین،سردار سلیمانی،شهید بهشتی،آبادان خبر،آبادان نیوز 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: