کد خبر: ٢١٦٢٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/04/24-١١:٥٢

داود مختاریانی

 

آبادان خبر - وضع تیم سایپا در جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال به قدری حساس شده است که اگر در هفته‌های باقیمانده حتی یک امتیاز هم از دست بدهد امکان سقوط این تیم به لیگ پائین‌تر وجود دارد.
ذوب آهن هم مانند سایپا خطر سقوط را کاملاً لمس می‌کند و باید در مسابقات باقیمانده تمام توان خود را برای بقا صرف کند.
این دو باشگاه و چند باشگاه متمول دیگر سال‌هاست در فوتبال ما سرمایه‌گذاری می‌کنند و رونق فعلی فوتبال باشگاهی مدیون حضور همیشگی این باشگاه‌هاست ولی چرا باشگاه مجهز و با امکاناتی مانند سایپا برای بقا در لیگ برتر کارش به اما و اگر می‌کشد؟
بر خلاف باشگاه‌های پرطرفدار مانند پرسپولیس ، استقلال که همواره با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند، باشگاه‌هایی مانند سایپا ، پیکان، ذوب آهن و... بدون داشتن دغدغه مالی سال‌هاست به کار خود ادامه می‌دهند ولی علیرغم برخورداری از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری مناسب، نه در زمین و نه در خارج از زمین فوتبال نمی‌توانند به نحو شایسته موفق عمل کنند و همواره در میانه جدول حضور دارند و کسی هم نمی‌پرسد چرا نتایج تیم با امکانات باشگاه همخوانی ندارد؟
حتی برنامه ریزی مناسبی هم برای استفاده بهینه از این امکانات به منظور آموزش رده‌های پایه نمی‌شود و فعالیت‌های محدودی دارند که در این رده هم حاصل فعالیت‌ها تناسبی با امکانات باشگاه ندارد. سایپا، پیکان، ذوب آهن و ... به دلیل برخورداری از زیر ساخت‌های قوی، به نوعی سرمایه ملی محسوب می‌شوند که حفظ و نگهداری از آنها واجب است.
متأسفانه به دلیل دخالت‌های غیر منطقی افراد و سازمان‌های خارج از تشکیلات اصلی مدیریت این شرکت‌ها در انتخاب هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه، تقریباً مدیریت شرکت به شکل واقعی بر عملکرد باشگاه نظارت نداشته و در عمل اختیار زیادی برای سر و سامان دادن به تشکیلات مدیریتی باشگاه ندارد. با نگاهی به اسامی مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره این باشگاه‌ها در سال‌های گذشته معلوم می‌شود که عزل و نصب‌ها ارتباطی به نحوه مدیریت و نتیجه به دست آمده در فوتبال نداشته و کاملاً غیر ورزشی است.
اگر روند فعلی اداره این باشگاه‌ها ادامه داشته باشد، به زودی به دلیل استهلاک تجهیزات و نداشتن انگیزه مدیریت اصلی شرکت برای به روز کردن امکانات باشگاه، شاهد کاهش اثرگذاری آنها در ورزش خواهیم بود. همانطور که ممکن است سال بعد سایپا یا ذوب آهن را در لیگ برتر نداشته باشیم.

 

لیگ برتر فوتبال،باشگاه سایپا،ذوب آهن،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:اطلاعات

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: