کد خبر: ٢١٥٩١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/04/23-٠٨:٥٦

داود مختاریانی

 

آبادان خبر - اواسط سال ۹۷ تصمیم عجیبی در ورزش گرفته شد که بعد از گذشت حدود سه سال هنوز دست آورد آن معلوم نیست.
۸ رشته ورزشی تحت نظر فدراسیون جانبازان و معلولین شامل رشته‌های تکواندو، تنیس، بدمینتون، تنیس روی میز، تیراندازی باکمان، سوارکاری، دوچرخه‌سواری و قایقرانی به فدراسیون‌‌های اصلی هر رشته ورزشی منتقل شد.

در همان ابتدا تصویب چنین طرحی از نظر کارشناسان و بخصوص مربیانی که تجربه همکاری با فدراسیون جانبازان و معلولین را داشتند عجیب و غیر قابل اجرا به نظر می‌رسید زیرا شرایط خاص ورزشکاران جانباز و معلول نیاز به نیرو و امکانات خاصی داشت که همه در فدراسیون جانبازان و معلولین متمرکز بود و فدراسیون‌های دیگر امکان سرویس دهی مناسب به این ورزشکاران را نداشتند. از محل اسکان گرفته تا امکانات حمل و نقل و ...

هنوز بعد از سه سال هیچ دلیل فنی و قابل قبولی از سوی تصمیم گیرندگان بیان نشده و تنها دلیلی که از بین مصاحبه‌های آنها می‌توان پیدا کرد، تأکید کمیته بین المللی پارالمپیک بر اجرای این طرح بوده است.

البته در صورتی که امکانات و بسترهای مناسب چنین انتقالی فراهم باشد، حضور ورزشکار معلول در کنار ورزشکاران غیر معلول حس رقابت و پیشرفت را افزایش خواهد داد و احتمال بالا رفتن رکوردهای ورزشکاران معلول هست، ولی وقتی هنوز چنین بسترهایی فراهم نیست چطور به مرحله اجرای آن رسیده‌اند؟

این تصمیم حتی صدای رئیس فدراسیون‌ها را هم در آورد و در یک مورد وقتی یکی از فدراسیون‌ها تصمیم گرفت مسابقات ورزشکاران جانباز و معلول را برگزار کند به دلیل آماده نبودن بسترهای مناسب سه ماه هماهنگی آن طول کشید و بنا به گفته مسئولین برگزاری مسابقات، سه برابر مسابقات ورزشکاران غیر معلول هزینه برگزاری شد. حتی شنیده شده‌ به دلیل عدم توانایی در ارائه خدمات، در بعضی از فدراسیون‌ها هزینه مربوط به ورزشکاران جانباز و معلول در جای دیگر خرج شده است.

نکته عجیب در ادامه اجرای چنین تصمیمی رضایت هر دو طرف ماجرا برای برگشتن به وضع سابق است. کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین از یک سو و رئیس فدراسیون‌هایی که این ورزشکاران به زیر مجموعه آنها منتقل شده‌اند از سوی دیگر ابراز تمایل کرده‌اند که وضع به حالت سابق برگردد.

در انتخابات اخیر ریاست فدراسیون جانبازان و معلولین، یکی از قول‌های شروین اسبقیان رئیس جدید فدراسیون جانبازان و معلولین این بود که تلاش خواهد کرد رشته‌های ورزشی مذکور را به زیر مجموعه تحت مدیریت خود بازگرداند که هنوز عملی نشده است.

سئوال اینجاست که بر اساس کدام نظریه کارشناسی و در حالی که هر دو طرف ماجرا حاضر به بازگشت به وضع سابق هستند، این اتفاق صورت نگرفته و در همچنان روی یک پاشنه می‌چرخد؟

 

فدراسیون جانبازان،تنیس،بدمینتون،تنیس روی میز،دوچرخه سواری،قایقرانی،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:اطلاعات

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: