کد خبر: ٢١٥٨٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/04/22-١٠:٣٥

داود مختاریانی

 

آبادان خبر - فینال جام ملت‌های اروپا در حالی امشب برگزار می‌شود که هنوز حرف و حدیث پیرامون پنالتی جنجالی تیم ملی فوتبال انگلیس در بازی مقابل دانمارک در مرحله نیمه نهایی مسابقات که باعث صعود این تیم به فینال شد، برطرف نشده است.
روزی که پای کمک داور ویدئویی به مسابقات فوتبال باز شد، همه تصور می‌کردند که از این به بعد هیچ صحنه مشکوکی از نگاه تجهیزات کمک داور ویدئویی مخفی نمی‌ماند و دیگر در فوتبال حقی ضایع نخواهد شد.

تا قبل از مسابقه انگلیس و دانمارک به نظر می‌رسید این تصور درست است و تقریباً در تمام مسابقات فوتبال، کمک داور ویدئویی توانسته بود حق را به حقدار برساند، ولی بعد از بازی انگلیس و دانمارک معلوم شد همچنان دست‌های پشت پرده و بخصوص اهالی سیاست توانایی تغییر نتایج را دارند زیرا داور مسابقه حتی حاضر نشد تصاویر صحنه پنالتی را از صفحه مانیتور بازبینی کند و قاطعانه نقطه پنالتی را نشان داد.

اگر به چند ماه قبل برگردیم و اتفاقات بعد از اعلام راه اندازی سوپر لیگ اروپا توسط باشگاه‌های بزرگ این قاره را مرور کنیم متوجه می‌شویم که کنفدراسیون فوتبال اروپا یا همان «یوفا» توانست با حمایت تمام قد نخست وزیر انگلیس طرح مذکور را عقیم سازد و اعتبار خود را به عنوان رئیس کنفدراسیون فوتبال اروپا حفظ کند. در پروژه سوپر لیگ اروپا، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس حامی شماره یک چفرین رئیس یوفا در مخالفت با این پروژه بود و با تهدید شش تیم انگلیسی آن‌ها را مجبور به کناره‌گیری از رقابت های سوپرلیگ کرد. طی یک مکالمه لو رفته از بوریس جانسون و چفرین، نخست وزیر انگلیس گفت:

«اگر آنها (تیم های انگلیسی حاضر در سوپرلیگ) از آن پروژه مزخرف کناره گیری نکنند، هیچ توپ و استادیومی برای برگزاری مسابقاتشان نخواهند داشت.»

رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ زمان مناسبی بود تا چفرین بتواند کمک بوریس جانسون را جبران کند.

از همان ابتدا که مسابقات در ۱۲ شهر برگزار شد برنامه ریزی طوری بود که بازیکنان تیم ملی انگلیس هر سه مسابقه خود را در مرحله گروهی، در ورزشگاه ومبلی برگزار کنند و فقط بازی آنها در برابر اوکراین در ایتالیا برگزار شد. هر دو مسابقه نیمه نهایی هم در ومبلی برگزار شد و انگلیس توانست در حضور چند ده هزار نفری هوادارانش به فینال صعود کند و جالب اینکه مسابقه فینال برابر ایتالیا نیز در ومبلی برگزار می شود و باز هم انگلیسی ها از حضور هوادارانشان برخوردارند. حال باید دید پنالتی مشکوک در برابر دانمارک قطعه آخر پازلی است که یوفا برای قهرمانی انگلیس چیده، یا اینکه برای فینال امشب در برابر ایتالیا هم اتفاق دیگری خواهد افتاد.

 

تیم ملی فوتبال انگلیس،یوفا،سوپر لیگ اروپا،کنفدراسیون فوتبال اروپا،دانمارک،پنالتی،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:اطلاعات

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: