کد خبر: ٢١٥٠٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/04/19-١٠:٤٩

داود مختاریانی

 

آبادان خبر - در تمام باشگاه‌های جهان و بخصوص باشگاه‌های پر طرفدار، حواشی زیادی وجود دارد. از درگیری هواداران گرفته تا شیطنت تیم‌های رقیب و نافرمانی بازیکنان تیم و خرده فرمایشات کادر فنی.

هنر مدیران تیم‌های پر طرفدار در این است که حواشی مختلف را طوری مدیریت کنند که این حواشی در مسیر حرکت رو به جلوی تیم اثری نداشته و تیم بدون دردسر به راه خود ادامه دهد.

اتفاقات زیادی در باشگاه‌های بزرگ به وقوع می‌پیوندد که هر کدام به تنهایی قابلیت به حاشیه بردن مجموعه تیم را دارند، ولی مدیریت باشگاه با سیاست و درایت خاصی اثر آنها را خنثی می‌کند و حتی اجازه انتشار اخبار مربوطه را نمی‌دهد. بعضی اخبار داخلی باشگاه را نمی‌توان در رسانه منتشر کرد زیرا امکان دارد به خاطر برداشت اشتباه، بین هواداران چند دستگی به وجود آید و در ادمه فشار افکار عمومی اثر نامطلوب روی انسجام تیم بگذارد.

اخبار جلسات مدیریتی ، مشکلات بین مدیریت باشگاه و سرمربی تیم و بازیکنان از جمله اخباری هستند که باید مدیریت شوند و از طریق روابط عمومی باشگاه در اختیار رسانه‌ها و هواداران قرار گیرد، نه با مصاحبه مستقیم مدیر عامل و سرمربی تیم با رسانه.

در فوتبال حرفه‌ای مدیرعامل باشگاه کمتر از بقیه مصاحبه می‌کند و بیشتر به امور باشگاه به دور از حاشیه می‌پردازد تا تمرکز لازم را داشته باشد ولی در فوتبال ما مدیران عامل بسیار بیشتر از حد معمول مصاحبه می‌کنند و در اکثر مواقع روابط عمومی باشگاه از این مصاحبه‌ها تا زمان انتشار مطلع نمی‌شود.

در باشگاه‌های بزرگ و پر طرفدار فوتبال، به دلیل عدم اشراف اکثر مدیران به شرایط خاص باشگاه‌های بزرگ، گاه و بیگاه اخباری منتشر می‌شود که کاملاً مدیریتی بوده و نیازی نیست هوادار و حتی رسانه در جریان آن قرار بگیرد تا آرامش تیم حفظ شود و برعکس اطلاعاتی که دانستن آن حق هوادار و رسانه است، محرمانه قلمداد می‌شود.

چرا باید هوادار در جریان مکالمه تلفنی مدیر عامل باشگاه با اعضای هیأت مدیره و اختلاف بین سرمربی و مدیران باشگاه قرار بگیرد و هیچکدام از این اخبار محرمانه نیست ولی رقم قرار داد سرمربی و بازیکنان تیم و منابع درآمد باشگاه محرمانه است و هوادار نامحرم؟

یکی از دلایل اصلی موفق نبودن طرح‌های درخواست کمک مالی از هواداران تیم‌های بزرگ همین است که هواداران هیچوقت در جریان مسائل مالی باشگاه قرار نمی‌گیرند و نمی‌دانند کمک مالی که قرار است به حساب باشگاه ریخته شود، کجا و چگونه هزینه خواهد شد. به همین دلیل معمولاً تقاضای درخواست کمک مالی باشگاه از سوی هواداران بی پاسخ می‌ماند.

 

فوتبال،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:اطلاعات

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: