کد خبر: ٢٤٥٧٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/01/15-١٣:٠٩

برای آن که بتوانیم عناصر معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن را از رژیم غذایی به دست آوریم باید از همه‌ی گروه‌های مواد غذایی بهره‌مند شویم.

 

به گزارش آبادان خبر، متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه چمران با بیان این که تغذیه سالم اصول ثابتی دارد گفت: اصول تغذیه صحیح باید در تمام ایام سال رعایت شود، چرا که اگر این اصول رعایت نشود مشکلاتی همچون چاقی، لاغری یا بیماری ایجاد می‌شود.

دکتر سید احمد حسینی با اشاره به سه اصل اعتدال، تناسب و تنوع گفت: رعایت سه اصل اعتدال، تناسب و تنوع در رژیم غذایی به این معنا است که از نظر دریافت انرژی باید اعتدال رعایت شود، همچنین به نسبت مشخص و بر مبنای شرایط بدنی از گروه‌های مختلف مواد غذایی استفاده کنیم.
وی افزود: تنوع در رژیم غذایی نیز به این صورت است که مثلاً در گروه سبزیجات فقط از یک نوع سبزی استفاده نکنیم.
این متخصص تغذیه تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه ماه رمضان رعایت این سه اصل اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
حسینی در ادامه گفت: برای آن که بتوانیم عناصر معدنی، ویتامین‌ها، پروتئین و کربوهیدرات را از رژیم غذایی به دست آوریم باید از همه‌ی گروه‌های مواد غذایی بهره‌مند شویم.
وی در ادامه ۵ گروه موادغذایی را برشمرد:
نان و غلات
سبزیجات
میوه‌ها
فراورده‌های پروتئینی
لبنیات
دکتر حسینی تعداد مناسب وعده‌های غذایی در ماه رمضان را ۳ وعده دانست و گفت: روزه داران در وعده‌های سحر، افطار و شام فرصت دارند تا موادغذایی و مایعات مورد نیاز بدن را تامین کنند.
وی بیان داشت: بهتر است روزه داران با مایعات گرم به همراه خرما و وعده سبکی مانند فرنی یا حلیم افطار کنند و ۲ ساعت بعد از وعده شام استفاده نمایند.
وی تاکید داشت: نکته مهم در ۳ وعده مصرف این است که مایعات به میزان کافی استفاده شود و سالاد و سبزی در کنار وعده‌ها فراموش نشود.
به گفته وی مصرف مواد غذایی بسیار شیرین در وعده سحر باعث افت قند خون در طول روز و مصرف آن در وعده افطار باعث به هم خوردن تعادل خون خواهد شد.

 

 

ماه مبارک رمضان،تغذیه،افطار،سحری،رژیم غذایی،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:خبرگزاری صدا و سیما 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: