کد خبر: ٢٥١٨٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/02/30-١٩:٤٧

آبادان خبر

آبشار کوهمره

آبشار کوهمره سرخی شیراز در منطقه‌ای جنگلی در روستای رمقان، فاصله ۵۰ کیلومتری شهر شیراز در محور شیراز- کازرون قرار دارد. این آبشار در بالادست شالیزارهای برنج و در غرب روستا در حاشیه جاده واقع شده است. روستای رمقان دارای آبشارهای متعدد و یک جنگل بلوط است.کوهمره سرخی منطقه‌ای باستانی در شهرستان شیراز است که نام آن در دوره صفویه در متون تاریخی نیز به ثبت رسیده است. منطقه کوهمره سرزمینی کوهستانی و جنگلی به وسعت حدود ۳۰۰۰ کیلومتر مربع است که به سه ناحیه به نام‌های کوهمره نودان، کوهمره جروق و کوهمره سرخی تقسیم می‌شود. منطقه کوهمره به طبیعت زیبا و چشم نواز خود شهره است.

 

به گزارش آبادان خبر، در نزدیکی این روستا چشمه سارهای متعددی قرار دارد که بر زیبایی این منطقه افزوده است. وجود جنگل های بلوط کهن و انبوه در مجاورت روستا بر شکوه و شهرت آن افزوده، آب و هوای کوهمره سرخی را بسیار لطیف و با طراوت نموده است. همچنین این روستا به سبب دارا بودن آبشارهای متعدد نیز شهره است که باشکوه ترین آنها، آبشار کوهمره سرخی نامیده می شود.

آبشار کوهمره سرخی شیراز

سرخی 2 e1641627325389 - آبشار کوهمره سرخی شیراز

سرخی - آبشار کوهمره سرخی شیراز

آب و هوای منطقه

از کوهمره سرخی تا شیراز، جنگل های انبوه و درختان کهنسال در کنار رودخانه جوشان و زیبا تصویری رویایی، آب و هوایی مفرح و همچنین خاطره ای ماندگار برایتان ایجاد خواهد نمود.

نحوه دسترسی

برای رسیدن به این آبشار فارس، باید ۳۰ دقیقه ای از روستا تا آبشار را با پای پیاده طی کنید. جوشش چشمه ابوالخیر از دل کوه های تفرجگاه کوهمره سرخی سبب ایجاد این آبشار چشم نواز شده است. این چشمه پس از جوشش از دل زمین در قالب رودخانه ای وارد شالیزارهای انبوه شده، روستا را درنوردیده، با گذر از دل روستا در انتهای مسیر از بلندای کوهستان به پایین ریخته و آبشاری سحر انگیز با ارتفاع بیش از ۶۰ متر را پدید می آورد. آبشار در میان جنگل های انبوه و قدیمی و سرسبز فرود آمده و منظره ای تماشایی را خلق می کند. در مسیر جاده کوهمره سرخی، آب حاصل از آبشار شیراز، به حرکت خود ادامه داده و به رودخانه ای دیگر می پیوندد.

آدرس :فارس، ۵۰ کیلومتری شیراز، جاده شیراز-کازرون، غرب روستای رمقان

 

منبع:سیرایران

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: