کد خبر: ٢١٥٧٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/04/22-١٠:٢٩

در ایران منطقه ای عجیب وجود دارد که به مثلث برمودای ایران معروف است. (ریگ جن)بله درست شنیدید، مثلث برمودای ایران مکانی هست که هر کس به آنجا سفر کرده دیگر بازنگشته است.افسانه ها و شایعات زیادی در مورد مثلث برمودای ایران وجود دارد؛ عده ای معتقد هستند که در مثلث برمودای ایران شیاطین و اهریمنی وجود دارند، عده‌ای دیگر معتقدند که مثلث برمودای ایران محل زندگی اجنه می‌باشد.نکته جالب اینجاست که حتی روی اکثر نقشه ها، همچین مکانی نشان داده نشده است؛ شما نمی توانید از روی نقشه مکان دقیق مثلث برمودا ایران را مشاهده کنید.

 

به گزارش آبادان خبر، کویر ریگ جن در جنوب غربی دشت کویر و از شمال به جنوب سمنان و جنوب شرق گرمسار است. ریگ جن با وسعتی برابر با ۳۸۰۰ کیلومتر مربع در این محدوده قرار گرفته است. به عبارتی ریگ جن در حاشیه شمالی کوه گوگردی و در حاشیه شرقی به جاده دامغان ـ جندق واقع شده است.

قسمت عمده ریگ جن از باتلاق های نمکی و کویرهای مسطح پفکی تشکیل شده و به همین خاطر، مکانی هیجان انگیز برای گردشگری در همه فصل های سال به خصوص پاییز محسوب می‌شود.

زمان مناسب سفر به ریگ جن، زمانی که هوا خنک تر شده است تا تحمل کردن گرما در روزهای طاقت فرسا تابستان!!!

تفاوت مثلث برمودای ایرانی با مثلث برمودا آمریکایی

مثلث برمودای معروف، در دریا قرار دارد و می گویند که حتی اگر هواپیمایی از بالای آسمان مثلث برمودا عبور کند، ناپدید خواهد شد. ده ها فیلم سینمایی برجسته در مورد این منطقه و یا بهتر بگوییم این پدیده طبیعی ساخته شده است. تعدادی از روایات در مورد آن مبتنی بر واقعیت است و تعدادی دیگر تنها زاده خیال افرادی است که تا به حال به آن سفر نکرده اند. مثلث برمودا در واقع منطقه ای در اقیانوس آتلانتیک بین برمودا، پرتو ریکو و فلوریدا است که به ناپدید کردن کشتی ها، قایق ها و هواپیماها و به طور کلی هر چه که در آن منطقه و یا بر فراز آن منطقه باشد، شهرت دارد. تا حالا بیشتر از ۱۰۰۰ کشتی و هواپیما در این منطقه ناپدید شده است و همچنین کشتی های بسیاری هنگام عبور از موقعیت مکانی برای همیشه گم شده اند.

مثلث برمودای ایران کاملاً در نقطه مقابل آن قرار دارد و یک مکان کویری می‌باشد. کویری کاملاً خشک و بی آب و علف که هیچ جنبنده و موجود زنده ای در آنجا یافت نمی شود.

ریگ جنواقعیت های این جاذبه طبیعی

همه چیزهایی که در مورد مثلث برمودا ایران خواندید کاملا درست است و واقعیت دارد اما یک نکته وجود دارد.

تپه های ماسه ای برخان و تپه های ماسه ای هرمی در سراسر ریگ جن پراکنده شده اند و منظره ای بسیار زیبا را شکل می دهند که افسانه هایی هم توسط مردم محلی این منطقه روایت می شود که سفر به این منطقه را هیجان انگیز تر می کند.

مردم محلی این منطقه افسانه هایی را زمزمه می کنند؛ اجنه ، نیروهای ماورایی و اهریمنی تحت هیچ شرایطی نمی گذارند پای شما به این کویر باز شود.

اما با تمام این تفاسیر ریگ جن امروزه مقصد گردشگری تورهای مسافرتی بسیاری شده است. سفر با تور به شکل دسته جمعی و با راهنمای کار بلد؛ میتواند این مکان به ظاهر ترسناک را برای شما به جذاب ترین و به یادماندنی ترین کویری که دیده اید تبدیل کند.

سنگ های سیاه رنگی که در ۲۰ کیلومتری جنوب مرکزی ریگ جن قرار دارد، این سنگ های سیاه ذوب شده معادن فلزات مختلف هستند که از ارتفاعات کوه ملاهادی و معادن منطقه استخراج شده و به همین خاطر ریگ جن را می توان منطقه ای سرشار از فلز و معادن نیز دانست.

گل و لجن های باتلاق

گل و لجن های باتلاقی ریگ جن درسته بسیار خطرناک هستند، اما خیلی از شهروندانی را که عادت به رستوران گردی و پاساژ گردی دارند به سمت خود جلب می کند تا وقایع های طبیعی را از نزدیک مشاهده کنند. در ریگ جن تا کیلومتر ها فقط مارو حشرات مختلف مشاهده خواهید کرد.

سازمان محیط زیست باید به شما مجوز عبور دهد. اگر با تور به این سفر می‌روید خیالتان از مجوز راحت باشد، اما اگر گروهی سفر میکنید حتما مجوز بگیرید؛ برنامه شروع و پایان سفرتان را هم اعلام کنید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید.

هیچ آبی در ریگ جن در دسترس نیست و در قسمت جنوب شرقی آن، تپه های ماسه ای قرار دارد که به نام دم ریگ جن معروف هستند.

در سال ۱۹۹۷ میلادی کویر شناس معروف ایرانی به نام علی پارسا به همراه رییس وقت پارک ملی کویر با استفاده از هواپیمای خصوصی از ریگ جن عبور کردند. آنها در این سفر هوایی چند ساعته اولین چیزی که به آن برخورد کردند گودالی بود که تازه به وجود آمده و داخل گودال، یک فضای آبی بزرگ به چشم می خورد؛ از آب شور پر شده بود.

اطراف آن، نمک کریستال قرار داشت و رنگ قهوه ای آن ها از داخل هواپیما به صورت واضح مشخص بود و پس از این سفر او بارها با خودروی شخصی خود به ریگ جن سفر کرد.

مثلث برمودای ایرانچگونه به ریگ جن سفر کنیم ؟

وجود شن زار‌های روان و باتلاق‌های نمکی در این منطقه خطرناک است و اگر راهنمای کار بلدی نداشته باشید امکان دارد در شن ها و ماسه ها فرو بروید.تور‌های گردشگری مختلفی به مناسبت شب یلدا برای رفتن به ریگ جن برنامه گردشگری ترتیب می دهند و اگر یک لیدر آشنا هم داشته باشید می‌توانید با خرج کمتر با دوستانتان به سومین ریگ زار و پر رمز و راز ایران سفر کنید.

روی نقشه محل دقیق ریگ جن که به معنی «ماسه زار مخفی» است پیدا نخواهید کرد. کویر ریگ جن در امتداد غرب تا جنوب غرب دشت کویر قرار گرفته؛ از شمال به جنوب سمنان و از جنوب شرق گرمسار تا غرب پارک ملی کویر، همچنین از بخش شرقی به سمت محور ارتباطی جندق - معلمان و در نهایت از جنوب به شمال انارک و چوپانان وسعت دارد.

بهتر است با جیپ های سبک به این سفر بروید، شب ها میتوانید در روستاهای اطراف استراحت کنید؛ اما خوابیدن در چادر و زیر آسمان کویر تجربه ای است که توصیه میکنیم از دست ندهید.ریگ جن یکی از مرموز ترین و اسرار آمیز ترین مکان های گردشگری ایران است که سفر به آن بسیار هیجان انگیز است، برای سفر به این منطقه حتما با یک تور مجهز به این کویر بروید.

 

کویر،کویر ریگ جن،مثلث برمودا،گردشگری،پارک ملی کویر،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:الی گشت

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: